پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

ضربه سنگین کرونا بر گردشگری کرواسی

رئیس انجمن ملی شرکت‌های گردشگری کرواسی، عنوان کرده که تاسیسات گردشگری کرواسی در سال آینده با کمبود یک سوم نیروی کار مواجه است.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از رویترز صنعت گردشگری کرواسی که عمدتاً در ماه های تابستان در سواحل محبوب آدریاتیک متمرکز است، تقریباً ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تشکیل می دهد و بسیاری از کارگران فصلی می توانند در این فصل از سال درآمد بیشتری در کشورهای دیگر نسبت به درآمد در کرواسی داشته باشند.

 

 اوستوجیچ به رویترز گفته است که حدود ۱۰۰,۰۰۰ نفر در بخش توریست کار می کردند با این حال این کشور ۳۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ نفر نیرو در این حوزه را از دست داده است.

 

علاوه این بر بازار کار محلی، هتلداران و صاحبان رستوران ها و بارها در سایر کشورهای بالکان مانند مقدونیه، بوسنی، صربستان یا مونته نگرو و همچنین در برخی مناطق دورتر مانند اوکراین یا فیلیپین هم به دنبال کارگران ماهر هستند.

 

آنها در کشورهای ثروتمندتر اتحادیه اروپا، مانند اتریش یا آلمان، با مشاغل با درآمد بهتر رقابت می کنند. از ژانویه سال جاری سوئیس بازار کار خود را برای کروات‌ها باز خواهد کرد که این امر  می تواند فشار بیشتری بر کسب‌وکارهای توریستی در کرواسی وارد کند.

 

 شرایط فعالان صنعت در کرواسی بسیار متفاوت از سایر کشورهای دیگر بوده و به عنوان مثال، حقوق پیشخدمت ها یا آشپزها در اتریش دو برابر بیشتر از فعالان مشابه در این کشور است. با این حال پیشنهاد شده تا این کشور با شرایط اقامتی جذاب و رفع موانع شرایط را ارتقا دهد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *