ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳
گراند هتل

انتشار فراخوان مزایده واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی گراندهتل

 فراخوان مزایده عمومی واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی گراندهتل توسط صندوق توسعه و احیای کشور منتشر شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: در تازه‌ترین دور مزایدات صندوق توسعه و احیای کشور بنای تاریخی گراندهتل با هدف تکمیل پروژه مرمت، احیاء و بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشته شد.

او افزود: بنای تاریخی گراندهتل از آثار ارزشمند مربوط به دوره قاجار در قزوین است که عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت آن با مشارکت صندوق توسعه و احیاء کشور و واگذاری پروژه به یک شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان مجری طرح از اوایل آبان‌ماه سال۹۸ آغاز شد.

خزائلی گفت: در این پروژه اقدامات اولیه مرمتی و استحکام‌بخشی بنا با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد انجام شد که با اقاله قرارداد توسط سرمایه‌گذار، ادامه پروژه متوقف شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این بنای تاریخی در تازه‌ترین دور از مزایده صندوق با موضوع سرمایه گذاری در مرمت، احیاء نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی برای واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به مزایده گذاشته شده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی زمینه نگهداری بهینه، مرمت و احیای آن‌ را فراهم کنیم.

او یادآور شد: با هدف شفافیت وعدالت‌محور بودن فرآیند تشریفات تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیاء از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir برگزار می‌شود و آموزش‌های لازم برای علاقمندان شرکت در مزایدات و مناقصات بناهای تاریخی و فرهنگی در آن اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با بیان اینکه بناهای تاریخی سعدالسلطنه، گرمابه تنکابنی و خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی در قزوین از پروژه‌های مرمتی صندوق توسمعه و احیا در قزوین به‌شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: امید داریم با توجه به تعدد بناهای تاریخی واجد شرایط واگذاری، در سال پیش‌رو با همراهی بخش خصوصی تحول چشمگیری را در حوزه سرمایه‌گذاری استان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

تورهای سهمیه ای برای کارکنان شهرداری

ایجاد رینگ گردشگری در آرامستان ارامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *