ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳
فرانسه

جذب ۱۰۰ میلیون گردشگری خارجی در فرانسه

با توجه به ورود گردشگران خارجی به کشور فرانسه دور از ذهن نیست که تا پایان سال جاری میزان گردشگران ورودی به کشور فرانسه به ۱۰۰ میلیون نفر برسد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، گردشگران داخلی و خارجی کشور فرانسه علی‌رغم وجود برخی از نگرانی‌ها بابت افزایش مخارج زندگی، ایجاد موج گرما و همچنین وجود آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها، بعد از دو سال ممنوعیت و محدودیت سفر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سایت‌های گردشگری این کشور سرازیر شدند.

“اولیوما گرگوا” وزیر گردشگری فرانسه در یک کنفرانس خبری، تابستان سال ۲۰۲۲ را از نظر میزان ورود گردشگران استثنایی دانست و گفت: حسب آمار موجود تعداد ۳۵ میلیون فرانسوی در تابستان امسال اقدام به انجام‌ سفر کرده‌اند، به عبارتی از هر ۱۰ نفر فرانسوی ۷ نفر به تعطیلات رفته‌اند. این آمار در مقایسه با آمار تعداد سفرهای انجام شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه فرانسه در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا با جذب ۹۰ میلیون گردشگر خارجی، عنوان پربازدیدترین مقصد جهان را کسب کرد، بیان کرد: ما می‌خواهیم جایگاهمان را در رتبه نخست پربازدیدترین مقصد جهان حفظ کنیم.

به طور کلی سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی این کشور حدود ۸ درصد است که از رهگذر آن حدود ۲ میلیون شغل در این راستا ایجاد شده است.

مطابق داده‌های آماری مربوط به ماه‌های جولای و نیمه نخست اوت نشان می‌دهد سودی که به ازای رزرو هر اتاق هتل حاصل شده در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۲۲.۲ درصد افزایش همراه بوده است.

این رقم نیز در منطقه پاریس و “ریویرای” در جنوب این کشور  به دلیل استقبال زیاد گردشگران خارجی به ویژه گردشگران ایالات متحده آمریکا و همچنین کشورهای خلیج فارس به شدت افزایش یافته است.

بسیاری از فعالان و ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری در سایت‌های مهم تفریحی این کشور از ورود تعداد زیاد گردشگران خارجی حسب دید میدانی خود خبر می‌دهند، در حالیکه در سال گذشته بیشتر خدمات گردشگری در این مناطق به شهروندان فرانسوی نیز عرضه می‌شد.

گرگوار همچنین با اشاره به ترسیم چشم‌انداز این کشور در راستای جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال جاری گفت: رسیدن به هدف مذکور غیرممکن نیست و مطابق داده‌های آماری از میزان ورود گردشگران خارجی به فرانسه از ابتدای سال تاکنون، رسیدن به این تعداد از گردشگر خارجی دور از ذهن نیست.

 بنابر اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، فرانسه در موضوع شمار بازدیدکنندگان بین‌المللی، رتبه اول را در میان مقاصد گردشگری جهان دارد و در موضوع کسب درآمد از این راه، پس از ایالات متحده و اسپانیا در جایگاه سوم است.

تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی هزینه‌های مصرف مرتبط با صنعت توریسم در خاک فرانسه ۱۷۰ میلیارد یورو بوده است.

آمارهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین نشان می‌دهد که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، شمار گردشگران خارجی فرانسه ۴ درصد افزایش یافته بود و در همان سال، میزان اقامت گردشگران در کمپ‌ها و اقامتگاه‌های جمعی فرانسه با رسیدن به رقم ۴۴۲ میلیون اقامت شبانه، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود.

در این میان اما از زمان آغاز نخستین قرنطینه عمومی در مارس ۲۰۲۰ میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، اقتصاد گردشگری در سراسر جهان با بحرانی بزرگ و بی‌سابقه روبه‌رو شد و فرانسه به عنوان اولین مقصد گردشگری جهان، بیش از هر کشوری از این بحران آسیب دید.

مطابق اعلام دولت فرانسه، در سال ۲۰۲۰ میلادی یک شوک بزرگ به صنعت گردشگری این کشور وارد شد و “بیش از ۶۰ میلیارد یورو” از درآمد گردشگری فرانسه از دست رفت! این رقم ضرر و زیان، معادل یک سوم درآمدی بود که در سال ۲۰۱۹ میلادی از این مسیر نصیب فرانسه شده بود.

حدود ۲۹ میلیارد یورو از این رقم کاهش درآمد باید از مسیر گردشگری داخلی و حدود ۳۲ میلیارد یوروی دیگر از طریق جذب گردشگر خارجی به دست می‌آمد.

بیشتر بخوانید:

پخش جاذبه‌های گردشگری ایران در نمایشگاه‌های ژاپن و فرانسه

چگونه می توانیم ویزای فرانسه را دریافت کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *