چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

وداع تلخ شاهزداگان ایرانی با جام ملت های آسیا

بازیکنان تیم ملی کشور امروز در بازی با تیم ملی قطر، در نبردی حساس و نفس‌گیر نتیجه را ۳ بر ۲ به کشور میزبان واگذار کردند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، شاگردان قلعه‌نویی دیدار با قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها را با نتیجه ۳-۲ واگذار کردند و از رسیدن به فینال بازماندند.

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی قطر رفت.

ملی‌پوشان کشورمان در این بازی شروعی طوفانی داشتند و سردار آزمون موفق شد با یک ضربه برگردان زیبا، دروازه قطر را در دقیقه ۴ باز کند تا خیلی زود ایران از حریف جلو بیفتد.

در ادامه، بازیکنان ایران باز هم حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دیدند که در جریان یکی از این حملات، بازیکن قطر با یک تکل مشکوک و خطرناک مهدی طارمی را در پشت محوطه جریمه متوقف کرد که داور اعتقادی به خطا نداشت.

قطری‌ها بلافاصله از این فرصت استفاده کردند و با یک ضدحمله سریع، موفق شدند دروازه بیرانوند را باز کنند تا در دقیقه ۱۷، حساب کار ۱-۱ مساوی شود.

دقایقی پیش از آنکه نیمه اول به پایان برسد، اکرم عفیف موفق شد با یک شوت فنی و زیبا برای بار دوم دروازه بیرانوند را باز کند تا قطر ۲-۱ از ایران جلو بیفتد.

در نیمه دوم، شاگردان قلعه‌نویی بیشتر روی دروازه حریف فشار آوردند و در جریان یکی از حملات، توپ در محوطه جریمه به دست بازیکن قطر برخورد کرد و داور پس از چک کردن VAR، نقطه پنالتی را نشان داد.

علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی پشت توپ ایستاد و توپ را به تور دروازه قطر دوخت و بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه، باز هم ایران فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کرد اما ملی‌پوشان هر چه زدند به در بسته خورد. در اوایل دقیقه ۸۰ و در جریان یک ضدحمله، توپ در محوطه جریمه ایران به معز علی رسید و در حالی دفاع ایران تصور می‌کرد این بازیکن در موقعیت آفساید قرار گرفته، معز علی پس از یک کنترل عالی توپ را درون دروازه ایران جای داد.

بازبینی صحنه توسط داور نشان داد پای رامین رضاییان در سمت راست دفاع، کمی جلوتر از معز علی بوده و لذا گل سوم قطر کاملا صحیح اعلام شد.

اندکی بعد در جریان وقت‌های تلف شده، شجاع خلیل‌زاده به دلیل متوقف کردن اکرم عفیف در شرایط ضدحمله، با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد تا ایران در واپسین دقایق بازی، ۱۰ نفره شود و تمام نقشه‌های تیم ملی نقش بر آب شود.

در ادامه، تلاش ملی‌پوشان کشورمان برای باز کردن دروازه قطر به نتیجه نرسید و در پایان، ایران با نتیجه ۳-۲ مقابل قطر شکست خورد تا حسرت رسیدن به فینال جام ملت‌ها به نیم قرن برسد و یوزهای ایران در مرحله نیمه نهایی با جام ملت‌ها خداحافظی کنند.

بدین ترتیب، تیم ملی قطر به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد و در آخرین دیدار جام ملت‌های ۲۰۲۳، شاهد یک فینال تمام عربی بین قطر و اردن خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *