ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

کیش در حال آمادگی برای سفر های نوروزی ۱۴۰۳

معاون گردشگری جزیره کیش اعلام کرد: ضمن آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی، برنامه های گوناگونی را برای نوروز ۱۴۰۳ تدارک دیده‌ایم.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، دکتر مهدی ادیبان سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر فعالیت مداوم سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد محیطی امن و تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی  گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی طراحی برنامه‌های متنوع گردشگری برای منطقه آزاد کیش را در دستور کار خود داریم.

وی در ادامه افزود: ما با تقویت نوآوری در گردشگری به سند چشم‌اندازی دست یافته‌ایم که روز به روز جزیره کیش را به ظرفیتی غنی برای سفر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می‌کند کما اینکه سازمان منطقه آزادکیش تا کنون نیز دراین حوزه بسیار موفق عمل کرده است.

-توجه به تقویت بوم گردی های کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تقویت بوم‌گردی‌های جزیره کیش برای ایجاد تنوعی غیر منتظره برای مقصد گردشگران گفت: ما به منظور حفظ هویت بومی جزیره کیش و فرصتی برای افزایش رونق گردشگری در آن توجه ویژه‌ای به زیست‌بوم محلی آن کرده‌ایم و با طراحی و برنامه‌ریزی‌های ویژه سفری به یادماندنی و دوست‌داشتنی را برای گردشگران فراهم می‌آوریم.

-عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری با فعالان گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: طی این روزها به مذاکرات بسیاری با مدیران ارشد معاونت گردشگری وزارت میراث، آژانس‌های مسافرتی داخلی و خارجی و تبادل اطلاعات با سایر مناطق آزاد کشور پرداخته ایم و در همین راستا منطقه آزاد کیش با برپایی غرفه خود در این نمایشگاه موفق به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با فعالان گردشگری شده است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در توضیح بیشتر این موضوع ضمن تاکید بر اینکه جزیره کیش پیشران گردشگری کشور است، گفت: مهمترین مجموعه‌های هتلی، اقامتگاه‌ها، مجموعه‌های تفریحی، سرگرمی و مراکز خرید و مجموعه‌ای از مولفه‌های مورد نیاز گردشگران در جزیره کیش  گرد هم آمده است.

– مهمترین راهبرد معاونت گردشگری ارتقاء کمی وکیفی

وی ادامه داد: مهمترین راهبرد معاونت گردشگری ارتقاء کمی وکیفی خدمات گردشگری در جزیره کیش است. در چهارچوب این راهبرد برنامه به روزرسانی استانداردها و شاخص‌های کیفی مجموعه‌های مرتبط با گردشگری را در دستور کار قرار دادیم. هتل‌ها، مراکز پذیرایی، تفریحی و مجموعه‌هایی با عنوان تک برندها خدمات خاصی را در حوزه تفریحات و سرگرمی ارائه می‌کنند که در دستور کار استانداردسازی قرار گرفتند. بعضا در سال ۱۴۰۲ اجرا شدند و به گردشگران اعلام شده‌ که بر اساس این شاخص‌های کیفی خدمات خود را مطالبه کنند. نرخ گزاری‌ها نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت گردشگری در سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: این برنامه به صورت جدی با هدف ارتقاء کیفی خدمات در حال پیگیری است. در این راستا برنامه حمایت از برندهای خاص و مجموعه هایی که کیفیت خاصی را عرضه می‌کنند را نیز در دستور کار خود داریم و به نتایج خوبی با مجموعه‌های نوآورانه به خصوص در حوزه مهم رستوران و خوراک ایرانی رسیدیم و این موضوع در دستور برنامه‌ریزی و اجرا قرار داده شد.

-اهمیت حمل و نقل

ادیبان افزود: برنامه دوم برنامه توسعه کمی صنعت گردشگری است. مهمترین برنامه در این حوزه به حمل و نقل مربوط است و بعد از آن اقامتگاه. پس از آن که برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی را در گفت‌وگو و توافق با چند ایرلاین به اجرا درآوردیم و ظرفیت هواپیماهایی که به مقصد کیش برنامه‌ریزی شدند در حال افزایش است. برنامه توسعه حمل و نقل ترکیبی را از مسیر دریا و زمینی هم در دستورکار داریم و با دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی ها و توافقاتی صورت گرفته و تدریجا از ابتدای سال ۱۴۰۳ بسته های سفر ترکیبی را به گردشگران هم وطنمان عرضه می‌کنند و براساس درخواست بازار این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند. مسیر زمینی و دریایی به جزیره کیش یکی از مسیرهای جذابی است که زیبایی های فراوانی در سرزمین پهناور ایران عزیز خصوصا ساحل خلیج فارس وجود دارد. اگر در برنامه سفر گردشگران هم وطن ما قرار بگیرد حتما از آن استقبال خواهد شد و آن را به نزدیکان خود نیز توصیه می‌کنند.

-توجه به اقامت و هتل است

وی در ادامه با بیان اینکه دومین حوزه‌ای که بعد از حوزه حمل و نقل مورد توجه قرار دارد اقامت و هتل است، گفت: ظرفیت اقامتی که در کیش وجود دارد می‌تواند به دو برابر و حتی بر اساس مطالعات صورت گرفته تا چهار برابر افزایش پیدا کند. در صورت این موضوع به صورت جدی از فعالان در حوزه هتل درخواست کردیم. و مجددا از کسانی که تجربه موفق ساخت هتل را در این جزیره زیبا داشتند دعوت کردیم که برای ساخت هتل‌های جدید اقدام کنند.

ادیبان ادامه داد: به منظور کمک به سرمایه‌گذارانی که برنامه‌ ساخت هتل‌ را داشتند و احداثشان کند یا متوقف شده با مجموعه‌های مالی صحبت کردیم که این موضوع را عهده دار شوند تا مشکلی در راه این دوستان وجود نداشته باشد.

سرپرست معاونت گردشگری در سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری در آینده ایران یکی از صنایع محوری خواهد بود و در توسعه و پیشرفت صنعت اقتصادی و فرهنگی کشور  نقش بسیار مهمی را عهده دار است، گفت: هرچقدر روی این حوزه تمرکز بیشتری گذاشته شود ضرر نمی‌کنیم و این صنعت آینده ایران را بیمه خواهد کرد.

وی ادامه داد: از همه علاقه‌مندان به سرمایه گزاری و فعالیت در صنعت گردشگری دعوت می‌کنیم به جزیر کیش بیایند و فرصت‌های سرمایه گزاری فراوانی که در صنعت گردشگری در جزیر کیش وجود دارد را بررسی کنند.کیش پیشران گردشگری کشور

ادیبان با بیان اینکه این فرصت‌ها را در موقعیت گردشگری بررسی کردیم و در قالب بسته‌های سرمایه گزاری آماده عرضه به دوستان ارائه دادیم، گفت: از مجموعه وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به خصوص معاونت محترم گردشگری جناب آقای دکتر شالبافیان بابت برگزاری حرفه‌ای و کارآمد این دوره از نمایشگاه تشکر و قدردانی ویژه داریم و امیدواریم که این مسیر تداوم پیدا کند.

لازم به ذکر منطقه آزاد کیش با ۹ مجموعه گردشگری در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در ۲۰ سالن از سالن‌های محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز برگزار شده بود حضوری فعال داشت.

نشست‌های تخصصی و عملیاتی با مجموعه‌های گردشگری داخلی و خارجی

 ادیبان سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به تعدد نشست‌های تخصصی و عملیاتی با مجموعه‌های گردشگری داخلی و خارجی طی روزهای برپایی این نمایشگاه از جمله مدیران گردشگری تاجیکستان اشاره کرد و از عقد قراردها و تفاهم‌نامه‌های قابل توجهی با آنها گفت.

وی در ادامه برگزاری نشستی با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جهت برگزاری اختتامیه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس در منطقه آزاد کیش همزمان با روز ملی خلیج فارس خبر داد و ادامه داد: توافقنامه‌های اولیه‌ای با شرکت‌های تورگردان جهت خدمات و اقلام گردشگری داشته ایم چرا که این روزها تورگردانی از جمله موارد نیاز در هتل‌‌داری شده و با توجه به اهمیت این موضوع پس از پایان این نمایشگاه پی‌گیری مجدانه ای را انجام خواهیم داد.

ادیبان ادامه داد: منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه تلاش همه جانبه خود را به کار بست تا مردم با جاذبه‌های این جزیره زیبا، مراکز اقامتی، حمل و نقل،غذاها و مسیرهای گردشگری آن بیشتر و بهتر آشنا شوند.

 ۹ مجموعه گردشگری فعال در منطقه آزاد کیش

ادیبان بیا بیان اینکه منطقه آزاد کیش با ۹ مجموعه گردشگری در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته ادامه داد: از جمله مجموعه‌های گردشگری که در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از سوی منطقه آزاد کیش حضور یافته‌اند می‌توان به «جامعه دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی کیش»، «مجموعه پارک برفی پنگوئن»، «شرکت همایش‌سازان عصر جدید کیش»، «خانه بومیان کیش و روستای تاریخی باغو»، «مجموعه گشت و گذار آسان hop-on  و hop-off»، «شرکت میتاکیش»، «تم پارک سنتر(مجموعه تفریحی شامل سه بخش گردشگری)»، «مجموعه مارین تابان کیش»، «مجموعه پارک دلفین و هتل بزرگ داریوش» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *