ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

آغاز فیلمبرداری مستند “اسرار ایران” از شهر تاریخی یزد

مستند اسرار ایران با هدف معرفی ویژگی های جغرافیایی و جاذبه های گردشگری بخش های مختلف ایرانف فیلمبرداری خود را از شهر تاریخی یزد آغاز کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ حامد غنی، کارگردان مجموعه مستند «اسرار ایران»، ضمن اشاره به جای خالی تولیدات فاخر و مستند در خصوص معرفی شهر میراث جهانی یزد و دیگر شهرهای تاریخی ایران اظهار کرد: این مجموعه مستند تاریخ و فرهنگ شهرهای ایران را به تصویر می‌کشد و از ناگفته‌هایی می گویدکه شاید کمتر کسی در مورد تاریخ شهر خود بداند.

وی با بیان این‌که مجموعه “اسرار ایران” سعی دارد محتوای معرفی یزد را متمایزتر و جذاب‌تر از سایر تولیدات برای مخاطب ارائه کند، افزود: تولید این مستند از شهر یزد آغاز شده و سعی کردیم تحقیقات جامعی در این زمینه در کل کشور داشته باشیم.

این کارگردان در ادامه‌ با بیان این‌که سعی داریم به شکلی ساده و مردمی این مجموعه را تولید کنیم تا مخاطب ارتباط خوبی با این مستند برقرار کند، گفت: یزد ثبت جهانی شده و آثار تاریخی زیادی دارد اما آنگونه که باید در این زمینه بهره برداری موثر و ارزشمندی نشده و دستاوردی به شکلی که باید نداشته است و هنوز هم بسیاری از مردم در کشور یزد را اینگونه که هست نمی‌شناسند.

غنی با بیان این‌که این ناشناختگی برای بخشی از مردم یزد نیز وجود دارد تصریح کرد: نامهای قدیمی یزد در ادوار گذشته به کثه، ایز، ایزاطیخه و غیره شهرت داشته اما این موضوع را کمتر کسی از یزدی‌ها می‌داند و به آن توجه دارد یا یزد که شهر نساجی است کسی در خصوص غیاث الدین علی نقش بند چیزی نمی‌داند.

وی گفت این مستند به شکلی جذاب به معرفی یزد و در قسمت‌های بعدی به معرفی شهرهای مختلف کشور می پردازد.

به گفته وی، این مجموعه با تصویر برداری علیرضا ناظمیان، دستیاری تصویر امیرحسین دهقان و صدابرداری علیرضا حسین دوست به معرفی تمام شهر های ایران می پردازد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *