ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

اتصال جزیره قشم به بندر عباس با “پل خلیج فارس”

“سعید محمد” دبیر شورای عالی مناطق آزاد از اتصال جزیره قشم به بندر عباس از طریق پل خلیج فارس خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛سعید محمد در نشستی که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت طرح و لزوم سرمایه‌گذاری جهت بهره‌برداری از پل مهم و استراتژیک خلیج فارس تشکیل شد بر اهمیت احداث این پل و فراهم نمودن زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی به‌منظور بهره‌برداری از این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی اجرای این پروژه را نیازمند هماهنگی در سطح دولت و همکاری وزارتخانه‌های مختلف عنوان و اظهار داشت: خوشبختانه اراده جدی جهت اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه ایجاد شده است.

مشاور رئیس جمهور افزود: احداث پل خلیج فارس و تکمیل شبکه حمل و نقل موجود در جزیره قشم، با توجه به پتانسیل‌های بالای منطقه آزاد قشم می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر قشم و نقش‌آفرینی اقتصادی و تجاری این جزیره در عرصه رقابت منطقه‌ای در حوزه خلیج فارس گردد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان ساخت: با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده و مسیر امن‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تری برای ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال جنوب ایجاد خواهد شد.

سعید محمد تصریح کرد: با ساخت این پل و ایجاد اتصال جزیره به بندرعباس از طریق زمینی، وضعیت صنعتی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم متحول و موجب افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنان محلی و بومیان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *