ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

بارش شدید باران اسکله‌های قشم را تعطیل کرد

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از تعطیلی اسکله‌های مسافری و گردشگری قشم با آغاز نخستین بارش شدید باران در نیمه پائیز ۱۴۰۰ خبر داد.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی اشتری در قشم، اظهار داشت: با آغاز باد و باران شدید و مواج شدن دریا، اسکله‌های مسافری شهید ذاکری به سمت بندرعباس و اسکله‌های گردشگری جزیره قشم تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

 

وی ادامه داد: به دلیل شدت بادهای جنوب شرقی، دریا مواج بوده و ارتفاع موج هم تا ۴ پا می‌رسد و همچنین با کاهش دید افقی برای تردد شناورها به کمتر از ۶ مایل، تردد میان قشم و بندرعباس و بالعکس تعطیل می‌باشد.

 

به گفته رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم، بارندگی، رعد و برق و وزش باد به همراه مواج بودن دریا تا نیمه امروز ادامه دارد اما به محض اینکه شرایط جوی به حالت عادی بازگردد، تردد دریایی میان قشم و بندرعباس برقرار خواهد شد.

 

شایان کر است؛ در شرایط سخت دریایی که اسکله‌های شهید ذاکری قشم و شهید حقانی بندرعباس تعطیل می‌شوند، مسافران جزیره قشم می‌توانند از طریق بندر پهل در بندرعباس برای ورود به قشم با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ‌ کرافت‌ها) وارد اسکله لافت در جزیره قشم شوند و از همین مسیر هم به بندرعباس سفر کنند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *