پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
گردشگری لبنان

بررسی چالش های گردشگری در لبنان

وزیر گردشگری لبنان گفت : کمبور برق در این کشور از مهمترین مشکلات صنعت گردشگری لبنان به شمار می رود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ولید نصار، وزیر گردشگری در دولت پیشبرد امور لبنان پیش بینی می‌کند که کشورش در فصل تابستان ۲۰۲۲ بیش از سه میلیارد دلار درآمد گردشگری داشته باشد.

وزیر لبنانی این اظهارات را در مصاحبه با تلویزیون الحره در شرایطی بیان داشته که کشور با چالش‌های اقتصادی و معیشتی فزاینده‌ای مواجه است.

به گفته نصار، انتظار می‌رود مجموع شمار گردشگرانی که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان سپتامبر آینده به لبنان سفر کرده باشند به طور متوسط ​​به ۱.۲ میلیون نفر برسد؛ البته که پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ میانگین سالانه، بیش از ۴ میلیون گردشگر بود.

وزیر گردشگری لبنان تصریح کرد: با وجود اختلافات سیاسی در لبنان اما در این کشور ثبات وجود دارد و در بسیاری از شهرها  که جاذبه گردشگری دارند زیرساخت‌های لازم و مرتبط با آب، برق و خدمات مهیاست.

نصار مهم‌ترین چالش‌ پیش روی گردشگری در لبنان را کمبود برق و هزینه بالای تامین برق خواند و گفت که این امر، شرکت‌ها را مجبور به خرید سوخت برای ژنراتورها با قیمت‌های بالا می‌کند، اما با این حال موسسات گردشگری سود داشتند.

وی افزود: تا سال ۲۰۱۹، بخش گردشگری لبنان نزدیک به ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد، اما در حال حاضر به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.
وزیر لبنانی گفت: در ژوئن گذشته، حدود ۳۳۴ هزار گردشگر به لبنان سفر کردند در حالی که در ماه مه این تعداد به ۲۲۰ هزار نفر رسیده بود.

وی بر اهمیت حفظ سطوح مختلف خدمات به گردشگران در لبنان تاکید کرد و گفت صحبت از گرانی در همه رستوران ها اغراق است، گردشگران می توانند بین رستوران‌ها قیمت‌های مختلف بالا، متوسط ​​و پایین هر کدام را انتخاب کنند.

کمبود سوخت گازوئیل و مازوت در لبنان موجب توقف کار چند  نیروگاه‌ برق در این کشور شده است. دولت لبنان سوخت کافی برای این کشور را وارد نمی‌کند، زیرا بانک مرکزی لبنان که تحت سیطره کامل آمریکا است، اجازه این کار را نمی‌دهد.

ایران بارها بر آمادگی خود برای  صادرات سوخت به لبنان و حل مشکل این کشور تاکید کرده است، اما دولت لبنان تحت فشار آمریکا نتوانسته بر این مشکل فائق آید.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان هم در سخنرانی دیشب (دوشنبه شب) بر آمادگی حزب الله برای واردات سوخت از ایران تاکید کرد و گفت: این منوط به پذیرش از سوی دولت لبنان است؛ اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریم‌های آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

سال گذشته در جریان بحران سوخت لبنان، جمهوری اسلامی ایران چند محموله‌ سوختی به این کشور فرستاد. این محموله‌ها با سازمان‌دهی و حمایت حزب الله وارد لبنان شد؛ مسئله‌ای که به عنوان یک پیروزی برای مقاومت لبنان عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

آثار باستانی بازپس گرفته شده عراق از لبنان وارد این کشور شد

لغو محدودیت های سفر به ترکیه برای گردشگران عربستان سعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *