پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری ششمین برنامه داوری مهر اصالت ملی در کشور

ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در ۳۱ استان کشور و در قالب ۹ منطقه برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیر کل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه مُهر اصالت ملی که به‌منظور تبیین داوری معیارهای خاص صنایع‌دستی و مقدمه‌ای برای آمادگی در برنامه مُهر اصالت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی برگزار می‌شود، در شرایط جدید و به اقتضای نیاز روز بازبینی و بازطراحی شده است.

 

توحدی افزود: این برنامه در ۳۱ استان، در قالب ۹ منطقه برگزار خواهد شد، محصولات مربوطه در مراکز این منطقه تجمیع شده و تحت نظر نمایندگان و مقامات ارشد معاونت صنایع‌دستی از سوی سه تا پنج داور مجرب و غیربومی ارزیابی می‌شوند.

 

او افزود: دبیر این مناطق نیز مدیران کل استان‌هایی هستند که میزبانی را برعهده دارند و در حکمی از سوی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دبیر انتخاب می‌شوند.

 

توحدی در ادامه گفت: منطقه یک به مرکزیت خوزستان، شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، منطقه دو به مرکزیت آذربایجان غربی، شامل استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی، منطقه سه به مرکزیت کرمان، شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، منطقه چهار به مرکزیت مازندران، شامل استان‌های مازندران، گلستان و سمنان و منطقه پنج به مرکزیت البرز، شامل استان‌های البرز، تهران و مرکزی، تعیین شده است.

 

او یادآور شد: همچنین منطقه شش به مرکزیت کرمانشاه، شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان و همدان، منطقه هفت به مرکزیت یزد، شامل استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، منطقه هشت به مرکزیت قزوین، شامل استان‌های قزوین، گیلان و زنجان و منطقه ۹ به مرکزیت خراسان رضوی، شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، تقسیم‌بندی شده است.

 

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: با توجه به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین امیدواریم در آینده نزدیک سایتی طراحی شود تا از طریق آن، بدون نیاز به حضور فیزیکی، داوطلبان بتوانند در این برنامه محصولات خود را شرکت دهند.

 

توحدی خاطرنشان کرد: در پنج دوره داوری مهر اصالت ملی که تا کنون برگزار شده، ۵۸۵۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند. ضمن اینکه ۳۱۸ اثر از ایران مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *