ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

بزرگترین موزه شمال کشور در قائم‌شهر ایجاد می شود

یک عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر از ایجاد بزرگترنی موزه شمال کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه نهایی تکمیل و راه‌اندازی موزه قائم‌شهر شش میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ صادق برزویی با تاکید بر اینکه قائم‌شهر مسیر گردشگری است اما هدف گردشگران نیست، افزود: شورای ششم به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است و در نظر دارد با استفاده از کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، ساختمان شماره ۲ شهرداری قائم‌شهر را به یکی از بزرگترین و زیباترین موزه‌های شمال کشور تبدیل کند.

وی از همکاری موزه ملی کشور با شورای اسلامی شهر قائم‌شهر خبر داد و تصریح کرد: مسئولان موزه ملی کشور قول داده‌اند، تمام اشیای تاریخی متعلق به استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر که در این مرکز نگهداری می‌شود را پس از راه‌اندازی موزه قائم‌شهر به ما تحویل دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با بیان اینکه هزینه نهایی تکمیل و راه‌اندازی موزه این شهر شش میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: تاکنون بسیاری از اقدامات اولیه از جمله بازسازی مکان، نماسازی، دکوراسیون داخلی، قفسه‌بندی‌ها و ویترین‌ها انجام شده است اما برای تکمیل این پروژه و راه‌اندازی سیستم ایمنی و امنیتی این موزه به اعتبارات بیشتری نیاز داریم که امیدواریم با همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی قائم شهر در نظر دارد پارک واقع در حیاط پشتی ساختمان موزه را به پارک مشاهیر مازندران تبدیل کند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *