پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بیش از ۳ هزار گردشگر از خانه‌_موزه‌های «سیمین و جلال» و «اخوان ثالث» بازدید کردند

در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، بیش از ۳ هزار گردشگر از خانه‌_موزه‌های «سیمین و جلال» و «اخوان ثالث» بازدید کردند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سرپرست شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه این میزان بازدید متعلق به ۸ روز از تعطیلات نوروزی امسال است گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از این دو خانه _ موزه بازدید کردند. به گفته مویدی، از این میان حدود ۵۰۰ نفر نیز به صورت رایگان از اماکن تاریخی بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است، افزود: این مجموعه به عنوان اولین خانه _ موزه در منطقه یک تهران به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات تبدیل می‌شود.

خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد در میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک واقع شده است که سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست میراث ملی ثبت شد.

همچنین خانه موزه مهدی اخوان ثالث (واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۲۹) یکم مهر ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۴۰۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و از سال ۱۳۸۵ در تملک شهرداری تهران قرار دارد.

شهروندان می‌توانند برای بازدید از خانه موزه سیمین وجلال با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۷۰۵۹۶۹ و همچنین برای بازدید از خانه موزه اخوان ثالث با شماره تلفن ۸۶۰۵۴۶۳۵، ۰۲۱ تماس بگیرند.

 

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *