ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تاسیس موزه صدا و سیما در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خبر از تاسیس موزه صدا و سیما در این استان داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ یعقوب گویلیان در این‌خصوص اظهار کرد: موزه‌ها یکی از کارآمدترین ابزار انتقال میراث گذشتگان به نسل‌های آینده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: با انتقال میراث‌فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی جامعه می‌توان تعامل آینده را با گذشته رقم زد و شناخت بیشتری از گذشته به دست آورد.

وی در خصوص طرح اولیه و پیشنهادی تاسیس موزه صدا و سیما در استان، گفت: برنامه‌های رادیو و تلویزیون بخشی از خاطرات جمعی ما بوده و برای یادآوری این خاطرات ضروری است موزه صداوسیما در استان تاسیس شود.

گویلیان به جلسه مشورتی روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه با مدیرکل صداوسیما اشاره و بیان کرد: با راه‌اندازی این موزه که با مشارکت این اداره‌کل و صداوسیما انجام خواهد شد، می‌توان بخش مهمی از تاریخ و هویت ما در برهه‌های مختلف در حوزه فرهنگ و رسانه حفظ و به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: موزه صداوسیما با هدف زنده نگه‌داشتن خاطرات دیداری و شنیداری مردم استان راه‌اندازی می‌شود و هر بخش از این رسانه می‌تواند گنجینه‌ای از خود را به نمایش بگذارد.

وی یادآور شد: این موزه به‌عنوان میراثی ارزشمند، در یکی از بناهای تاریخی یا محلی دیگر پس از تعیین، تایید و هماهنگی لازم بین دو نهاد در استان راه‌اندازی خواهد شد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *