ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

راهیان نور به شمال کشور می‌رسد

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا با اشاره به اینکه قرار است با استفاده از ظرفیت ریلی استان راه‌اندازی تور گردشگری جنگل را با محوریت اتفاقات سال ۶۰ داشته باشیم، گفت: این برنامه با همان مدل راهیان نور جنوب اجرایی می‌شود.

محمد عباسپور بعدازظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان که با محوریت گردشگری اکو ۲۰۰ در سالن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای بحث ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲، سپاه کربلا با همه زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنری و گردشگری چلچلا در راستای بحث گفتمان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، افزود: بحث گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مقابله با تحریم‌های دشمن است چرا که دشمنان به دنبال خشن نشان دادن چهره جمهوری اسلامی در جهان هستند، در صورتی که با این شیوه می‌توان با آن مقابله کرد.

 مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه گردشگری تعالی بخش یکی از برنامه‌های ما در این حوزه است، تصریح کرد:  باید از ظرفیت علما، مشاهیر، امام‌زاده‌ها، مقبره شهدا و روایدادهای تاریخی که در استان استفاده کرد و این برنامه در گردشگری تعالی بخش پیگیری می‌شود.

عباسپور با اشاره به اینکه قرار است با استفاده از ظرفیت ریلی استان راه‌اندازی تور گردشگری جنگل را با محوریت اتفاقات سال ۶۰ داشته باشیم، اظهار کرد: این برنامه با همان مدل راهیان نور جنوب اجرایی می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف جشنواره هنری گردشگری چلچلا معرفی آثار فاخر و کمک به بحث محتوایی «ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو سال ۲۰۲۲» است.

توجه ویژه به اردوی راهیان نور جنگل

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه اظهار کرد: باید از  این ظرفیت برای معرفی جامع و کامل استان مازندران به خوبی استفاده شود.

وی با اعلام اینکه موقعیت مازندران با دیگر استان‌های کشور بسیار متفاوت است، افزود: آثار تاریخی مازندران  بیشتر از سایر نقاط کشور است، باید از همه ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اجرای برنامه مناسب نیاز به همراهی و همه جانبه مدیران استانی و ملی است.

نماینده مردم شرق استان مازندران در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره هنری و گردشگری چلچلا عنوان کرد: اردوی راهیان نور جنگل از اقدامات خوب سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا است، چرا که رزمندگان مازندران در حوزه حفظ امنیت استان زحمت بسیاری کشیده و شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: لازم است به بحث گردشگری جنگل توجه ویژه شود و ما هم در این مسیر حتما حمایت می‌کنیم.

 نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری  در سالن میراث فرهنگی و گردشگری مازندران برگزار شد که در این نشست نمایندگان مازندران به برخی ظرفیت‌ها و چالش‌های حوزه گردشگری مازندران اشاره کرده و از پوستر نخستین جشواره هنری گردشگری چلچلا رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *