ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

گرد و غبار و آلودگی هوای خرمشهر به بیش از ۵۴ برابر حد مجاز رسید

وقوع پدیده گردوغبار در برخی شهرهای استان خوزستان موجب شده تا میزان آلودگی هوا در شهرهایی نظیر خرمشهر، و آبادان و شادگان، به ۵۴ و ۴۷ برابر حد مجاز برسد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ساعت ۱۰ صبح روز جمعه میزان گرد و غبار در خرمشهر هشت هزار و ۲۲۵ میکروگرم بر مترمکعب، شادگان هفت هزار و ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۶ هزار و ۹۷۶ میکروگرم برمترمکعب، اهواز چهار هزار و ۵۴۹ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد سه هزار و ۹۲ میکروگرم بر مترمکعب، بندر امام یک هزار و ۳۶۰ میکروگرم بر مترمکعب و شوش ۲۹۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

 همچنین در ساعت ۹ امروز میزان گرد و غبار در آبادان ۶ هزار و ۹۷۶ میکروگرم برمترمکعب، خرمشهر ۶ هزار و ۸۰۳ میکروگرم برمترمکعب، شادگان پنج هزار و ۴۰۲ میکروگرم برمترمکعب، سوسنگرد چهار هزار و ۴۴۲ میکروگرم برمترمکعب و اهواز ۲ هزار و ۲۱۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: منشاء این توده گرد و غبار کشورهای همجوار بوده و احتمال تشدید آن نیز در ساعت‌های آینده وجود دارد.

شهریار عسکری افزود: با توجه به اینکه هوا در شرایط خطرناک قرار دارد، به شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بپرهیزند.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز در ساعت ۱۳ امروز شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۵۰۰، شاخص هوای دزفول ۳۳۰، شاخص رامشیر ۵۰۰، شاخص شوشتر ۳۹۱ و شاخص سوسنگرد ۵۰۰ در شرایط خطرناک و شاخص کیفی اندیمشک ۱۷۴ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

اداره کل هواشناسی خوزستان منشاء این گرد و غبار را کشور عراق اعلام کرده و با صدور اطلاعیه سطح نارنجی گفته است این توده ابتدا بر مناطق نیمه غربی و سپس سایر مناطق استان از اواسط روز جمعه تا اوایل روز شنبه سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا  خواهد شد.

خوزستان از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند نیز با گرد و غبار درگیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *