ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

روایتی عجیب از زندگی فقیرترین مردم کره شمالی در پنت هاوس!

کره شمالی ساخت یک آسمان خراش مسکونی ۸۰ طبقه با پنت هاوس را در پایتخت این کشور، پیونگ یانگ به پایان رسانده است، اما گزارشات منتشر شده حاکی از این است که برخلاف آنچه تصور می شود، تنها بعضی از کم بضاعت ترین و فقیرترین مردم این کشور در طبقات بالای آپارتمان های بلند این کشور زندگی می کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از رویترز، با وجود آنکه دولت کره شمالی برج ها و آسمان خراش های بسیار بزرگی ساخته است، با این حال گفته می شود که عمده افرادی که در بالاترین طبقات این آسمان خراش ها زندگی می کنند افراد فقیر و قشر تهیدست این کشور هستند.

این موضوع به خاطر آن است که گفته می شود،طبقات بالاتر بسیاری از این آپارتمان های به ظاهر زیبا و لوکس و تجملی به دلیل عدم کارکرد آسانسور، وجود مشکلات مربوط به برق و تامین آب و عدم برخورداری از ایمنی و کیفیت مطلوب این آپارتمان ها تا حد زیادی غیرقابل استفاده بوده و کمتر افرادی از اقشار ثروتمند این کشور طبقات بالا را برای زندگی انتخاب می کنند.

جونگ سی وو ، یکی از شهروندان فراری ۳۱ ساله کره شمالی به رویترز گفته است: “در کره شمالی، فقرا به جای افراد ثروتمند در پنت هاوس ها زندگی می کنند، زیرا اغلب آسانسورهای این آپارتمان ها به درستی کار نمی کنند و به دلیل فشار کم آب، طبقات بالا اکثر اوقات فاقد آب مورد نیاز برای ساکنان هستند.

شهروند فراری دیگری هم می گوید: «یکی از دوستانم که در طبقه ۲۸ یک بلوک ۴۰ طبقه زندگی می کرد، هرگز از آسانسور این برج استفاده نکرده بود، زیرا کار نمی کرد. اکثر آسانسورها فقط دو بار در روز کار می کردند، یک بار در ساعات اوج رفت و آمد از ۶ صبح تا ۸ صبح و بار دیگر هم در زمان ۶ تا ۸ عصر».

از آنجایی که امکان خرید و فروش خانه در کره شمالی وجود ندارد و این اقدام یک جرم محسوب شده و غیرقانونی است، شهروندان این کشور انتخاب چندانی در مورد محل زندگی خود ندارند.

به گفته رسانه های دولتی، توسعه ساخت و ساز و مسکن یک هدف مهم برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و او وعده داده است تا هر چه سریعتر هزاران آپارتمان در شهرهای مختلف این کشور بسازد. چهارشنبه هفته گذشته نیز، این کشور اعلام کرد، ساخت و ساز ۱۰۰۰۰ آپارتمان جدید را در کمترین زمان ممکن تکمیل کرده و دولت کیم جونگ اون به خاطر این سرعت عمل و کیفیت بالای ساخت آنها کیفیت تکمیل آنها به خود افتخار می کند.

با این حال، به نظر می رسد که تلاش های رئیس جمهور این کشور بیشتر جنبه نمایشی داشته و او به جای در نظر گرفتن نیازهای ساکنان و شهروندانش قصد دارد در اقدامی نمایشی نشان دهد که مهارت های ساخت و ساز کره شمالی تا چه اندازه ارتقا پیدا کرده است.

لی سانگ یونگ، سردبیر Daily NK، یک وب سایت مستقر در سئول که اخبار کره شمالی را پوشش می دهد، ادعاهای کیم جونگ اون را دروغین خوانده و می گوید: «منابع موثقی گزارش داده اند که آپارتمان های ساخته شده در این کشور برای زندگی مردم آماده نبوده، شیرهای آب آن اگرچه نصب شده بودند اما کار نمی کنند و این خانه های لوکس با مشکلات زیادی همراه هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند». 


بیشتر بخوانید: 

 

روایت “واشنگتن‌پست” از اتفاقی عجیب در کره شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *