در مراسم اختتامیه جشنواره بازار سفر البرز از برند گردشگری استان «ATF» رونمایی شد.
به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فریدون محمدی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بازار سفر البرز اظهار داشت: امروز روزی به یاد ماندنی برای استان البرز است زیرا از برند گردشگری استان البرز «ATF» رونمایی میکنیم و به قطعا این نماد در آینده به عنوان یکی از مهمترین برندهای گردشگری داخلی تبدیل میشود.
مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز گفت: استان البرز ظرفیت کامل برای تبدیل شدن به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور را دارد و امروز برای تحقق این وعده تلاش میکنیم.
او با اشاره به اینکه البرز استانی تازه تاسیس است و هنوز با استانهای تراز یک گردشگری فاصله دارد، اظهار کرد: با این وجود یکی از مهمترین امتیازات این استان نزدیکی به پایتخت و مرکز ثقل جمعیتی است. همچنین در مسیر بزرگترین استانهای گردشگری کشور قرار دارد. برنامه ریزی سفر داخلی البرز بر اساس برنامه سفرهای آخر هفته تهرانیها و سفرهای کوتاه مدت تدارک دیده شده است.
مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دستی البرز با اشاره به اینکه برنامه ما ایجاد ۵۰۰ واحد بومگردی در افق پنج ساله است، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیتهای گردشگری در زمینه کشاورزی، بومگردی و اکوتوریسم میتوانیم به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی تبدیل شویم.
محمدی عزم راسخ را مهمترین مولفه برتری عنوان کرد و افزود: در کنار راهاندازی هتل پنج ستاره استان و دیگر هتلها میتوانیم تدارک مدیریت مقصد را ببینیم.
او مهمترین مولفه توسعه البرز را گردشگری و صنایعدستی دانست که میتواند منجر به توسعه پایدار شود و گفت: این نوید را میدهم که البرز وارد مرحله گردشگری مقصد شده و بسیاری از گردشگران از سراسر کشور برای دیدن البرز عزم سفر میکنند؛ درحالی که در گذشته فقط مسیر بوده است.
محمدی ضمن تشکر از نگاه ویژه استاندار و دیگر حامیان توسعه گردشگری در استان گفت: جشنواره بازار سفر به کمک بخش گردشگری و بخش خصوصی از جمله تعاونی گردشگری سیمرغ به عنوان مجری نمایشگاه و با حمایت دولت می تواند تحقق شعار مقصدسازی البرز را نشان دهد.
بیشتر بخوانید: