پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

رویداد شب فرهنگی کووه ای در جزیره قشم برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اعلام کرد که شب فرهنگی روستای کووه‌ای جزیره قشم، جمعه شب با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از عوامل مختلف این روستا، در  جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ حامد بی آزار افزود: حدود ۵۰ هنرمند در حوزه صنایع دستی و اغذیه محلی تولیدات و اغذیه خود را در معرض نمایش و فروش مردم قرار دادند.

وی ادامه داد:  همچنین بیش از ۴۰ هنرمند بومی روستا در حوزه شعر، نقاشی، گروه سرود، گروه مراسم عزوا و غیر آن در این شب فرهنگی آثار خود را به مخاطبان ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری ۲۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، تصریح کرد: شب فرهنگی روستای کوه‌ای در فرهنگسرا به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای کووهای و با کمک موسسه فرهنگی دریای علم اندیشان برتربه مرحله اجرا رسید.

وی افزود: اجرای شعر، برگزاری مراسم عزوا با همراهی داماد، نمایشگاه نقاشی، ایستگاه کتاب و محصولات فرهنگی از جمله بخش‌های مختلف این شب فرهنگی بود.

بی آزار ادامه داد: ایستگاه غذاهای محلی شامل انواع دسر، شیرینی‌جات، ایستگاه صنایع دستی روستاها، اجرای عود نوازی، اجرای گروه سرود و اجرای بازی‌های بومی-محلی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

وی اظهار کرد: از نخبگان، پیشکسوتان فرهنگی و برترین‌های روستا نیز در حوزه جشنواره خوارزمی، ئرئد به مدارس نمونه دولتی، مسابقات قرآنی و فرهنگی –هنری در سطح استان و کشور تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: همچنین برگزاری مسابقه پخت غذا برگزار شد که در نهایت به سه غذای برتر از نظر داوران برنامه، جوایزی اهدا شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *