رضا الفت نسب،عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از ریزش شدید فروش سایتهای هواپیمایی با آغاز محدودیت های اینترنتی خبر داد.
به گزارش توریسم اینترنشنال،به گفته او «در یکماه گذشته با قطع بودن اینترنت اپراتورهای گوشی همراه و در برخی مناطق قطع یا ضعیف بودن اینترنت ثابت کاربران استفاده کننده بهسختی میتوانستند بلیت هواپیما و قطار تهیه کنند؛ امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشنهای فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات سفر را نداشتند.»
مشکل کسب و کارهای اینترنتی گردشگری تنها به فروش بلیت ختم نمیشود؛ اطلاعرسانی سفر و همچنین تغییر در ساعت پروازها نگرانیهایی را برای مردم فراهم کرده است. تقی حسین زاده، دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی به خبر آنلاین میگوید:«بلیتهای رزو شده هواپیما که پیش از نا آرامیهای این یکماه گذشته انجام شده بود،امکان صدور نداشت و سردرگمیهایی را برای مردم و مسافران به وجود آورده بود.»
او با انتقاد از محدودیتهای ایجاد شده برای شبکههای اجتماعی و اینترنت بیان میکند:« بازاریابی دیجیتال یکی از روشهای مهم در گردشگری است و هرگونه اختلال در فضای مجازی مستقیم بر گردشگری تاثیر میگذارد چون بیش از نیمی از فعالیت این صنعت در ارتباط با شرکتهای مختلف بهصورت لحظهای و در فضای مجازی انجام میگیرد.»
وی یادآور میشود:« بیش از ۲۰شرکت مهم و اصلی به فروش خدمات انلاین کردشگری میپردازند ضمن اینکه بیش از چهار و هزارو پانصد آژانس مسافرتی دارای وبگاه هستند که از طریق آن به معرفی فروش محصولات و بستههای سفر و خدمات خود می پردازند.»
حسین زاده خسارت وارد شده به شرکتهای فعال، استارتاپها، سامانه رزواسیون و فروش بلیت ،هتل و تور را بهدلیل قطعی اینترنت بسیار سنگین دانست:«چراکه بسیاری از آنها گارانتی هتل و پرواز کردهاند و با قطعی اینترنت نتوانستند آنها را بفروشند.»
بیشتر بخوانید: