ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

سوظن عجیب مردم اوکراین به کلیساهای این کشور

مهم ترین جاذبه گردشگری اوکراین در شهر پوچایف،کلیسایی است که به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس در این کشور به حساب آمده و گفته می شود در قرن ۱۳ توسط روحانیون مسیحی ساخته شده است. این کلیسا حتی به رغم تجاوزات نظامی گسترده روسیه علیه اوکراین، همچنان خود را به مسکو وفادار دانسته و از سربازان روسی که در اوکراین می جنگند، حمایت می کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، همزمان با افزایش حملات نظامی روسیه علیه اوکراین و آواره شدن هزاران نفر از مردم این کشور به خاطر جنگ، شکاف ها میان کلیساهای ارتدوکس اوکراین و روسیه تشدید شده است، با این حال برخی از کلیساهای ارتدوکس و مکان های مذهبی متعهد به روسیه از نظامیان این کشور در خاک اوکراین حمایت می کنند.

به تازگی نیز کلیسایی در اوکراین شناسایی شده که پشت دیوارهای آن انبار بزرگی از غذا، الکل و تعداد کمی اسلحه یافت شده است. این کلیسا که توسط راهبان وفادار به روسیه اداره می شود، انبار بزرگی غذا برای سربازان روسی آماده کرده است.

این روابط حسنه برخی از کلیساها با مسکو، مردم اوکراین را با سوء ظن مواجه کرده است. برای بسیاری از ساکنان، دیوارهای ضخیم و تونل و غارهای صومعه‌ سراها و کلیساهای باستانی بیشتر از آنکه امن باشد، شبیه پایگاه‌های نظامی احتمالی یا انبارهایی برای نیروهای مهاجم و متخاصم روس است.

این در حالی است که کلیسای ارتدوکس اوکراین سه سال پیش به طور رسمی از رهبری مسکو جدا شده با این حال شواهد حاکی از این است که هنوز بسیاری از کلیساها و صومعه های تاریخی اوکراین در اعمال مذهبی و وفاداری سیاسی خود به مسکو پایبند مانده اند.

بسیاری از مردم اوکراین عنوان کرده اند که حتی این کلیساها و صومعه سرا به آنها اجازه اینکه بیایند و در تونل های بزرگی که در نزدیک این مناطق تاریخی وجود دارد، پناه بگیرند را هم نمی دهند. به اعتقاد آنها هیچ بعید نیست که حتی سربازان روسی از این محل های تاریخی و مذهبی به عنوان پایگاهی جهت تخریب بیشتر اوکراین و هدف گرفتن منافع مختلف در این کشور استفاده نمایند.

منبع: گاردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *