پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

محدودیت های جدید گردشگری در اروپا برای جلوگیری از انتشار امیکرون

انگلیس از روز شنبه ورود گردشگران به این کشور را ممنوع اعلام می کند و دولت فرانسه نیز سفر به و یا از انگلیس را بدون دلیل قانع کننده ممنوع می کند. در پرتغال، سوئد، لهستان نیز سفر به و یا از آفریقای جنوبی به کلی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کشورها اروپایی برای جلوگیری از انتشار سویه‌ی بسیار واگیر اومیکرون به اعمال محدودیت‌های جدید از جمله ممنوعیت‌های مسافرتی و کنترل‌های مرزی دست زده‌اند.

به نقل از گاردین فرانسه با توجه شیوع فزاینده سویه‌ی اومیکرون در انگلیس از افرادی که قصد مسافرت به این کشور را داشتند، خواست مسافرت‌های‌شان را به تعویق بیندازند و از روز شنبه ورود گردشگران انگلیسی را به این کشور ممنوع می‌کند.

از روز صبح روز شنبه در فرانسه ورود هر مسافری از انگلیس یا رفتن هر مسافری به انگلیس بدون «دلایل قانع‌کننده» که شامل سفر تفریحی یا تجاری نمی‌شود- ممنوع می‌شود.

پرتغال کترل‌های مرزی‌اش را که قرار بود در ۹ ژانویه پایان یابد، برای جلوگیری از انتشار سویه‌ی اومیکرون تمدید کرده است و همه مسافران با پروازهای ورودی – حتی افرادی که واکسینه شده‌اند- آزمایش‌ کرونای منفی داشته باشند. پروازهای شهروندان از برخی از کشورهای جنوب آفریقا نیز ممنوع شده‌اند.

سوئد برنامه مستثنی کردن مسافران ورودی از از کشورهای همسایه‌اش در شمال اروپا (کشورهای نوردیک) از نشان دادن گذرنامه واکسن را لغو کرد و از ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) افراد ورودی از کشورهای نروژ، فنلاند، دانمارک و ایسلند نیز باید هنگام ورود به این کشور مدارک مربوط به واکسیناسیونشان را نشان دهند.

معاون نخست‌وزیر لهستان از شناسایی نخستین مورد کرونای اومیکرون در این کشور در یک مرد ۳۰ ساله روز پنجشنبه خبر داد.

انگلیس مسابقه فوتبال لیگ برتر میان منچستر یونایتد و برایتون را در روز شنبه به خاطر شیوع کرونا به تاخیر انداخت. شمار اندکی بازیکنان و کارکنان تیم منچستر یونایتد این هفته آزمایش مثبت کرونا پیدا کردند. برایتون نیز می‌گوید سه تا چهار آزمایش مثبت میان بازیکنانش دارد. این احتمال هم مطرح شده است که با اوج‌گیری شیوع سویه‌ی اومیکرون در انگلیس تاخیرهای بیشتری در انجام مسابقات لیگ برتر این کشور رخ دهد. انگلیس روز چهارشنبه شمار بی‌سابقه ۷۸۶۱۹ مورد جدید عفونت کرونا اعلام کرد که بالاترین میزان عفونت در یک روز در این کشور از آغاز پاندمی کرونا است.

شمار موارد کرونا در دانمارک در شمال اروپا در روز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی رکوردشکنی کرد و خانم «مت فریدریکسن»، نخست‌وزیر این کشور گفت «اقدامات جدیدی» برای کاستن از شمار «بسیار بالای» عفونت‌ها در این کشور لازم است.

دانمارک در روز پنجشنبه ۹۹۹۹ مورد جدیدعفونت کرونا گزارش کرد که افزایشی ۱۲۸ درصدی نسبت به شمار ۴۳۹۰ مورد عفونت در سه هفته قبل را نشان می‌دهد.

کارل لوترباخ، وزیر بهداشت جدید آلمان نیز روز پنجشنبه هشدار داد که این کشور با توجه به پیش‌بینی افزایش موارد عفونت کرونا در طول ماه‌های زمستان و ظهور سویه‌ی جدید اومیکرون با کمبود میلیون‌ها دوز واکسن کرونا روبرو است.

لوترباخ گفت مقدار واکسن‌هایی که قرار بود در این کشور در هفته‌های آینده توزیع شوند، بسیار کمتر از مقدار واکسنی است که اکنون پزشکان خواستار دریافت آن هستند. هشدار او در هنگامی داده می‌شود که کارزار واکسیناسیون در این کشور که در ماه‌های اخیر کند شده بود، سرعت گرفته است و روز چهارشنبه شمار بی‌سابقه ۱.۵ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شد و به این ترتیب درصد افراد کاملا واکسینه‌شده در این کشور به ۷۰ درصد و درصد افرادی که دوز سوم یادآور یا تقویتی دریافت کرده‌اند، به ۲۸ درصد رسید.

از طرف دیگر، در آسیای جنوب شرقی، «جوکو ویدودو»، رئیس‌جمهور اندونزی،پس از شناسایی نخستین مورد کرونای اومیکرون در این کشور، از مردم از جمله مقام‌های دولتی خواست از مسافرت به خارج مسافرت نکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *