پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

مدیر “مرکز سلامت نسیم” در گفتگوی اختصاصی با توریسم اینترنشنال؛ نگاه نوینی در بحث سلامت و طب پیشگیرانه داریم/ به دنبال افزایش عمر کیفی افراد هستیم/توسعه توریسم سلامت از جمله مهمترین اولویت های ماست

دکترمحمد توکلی مدیر “مرکز سلامت نسیم” گفت: به عنوان یک مرکز درمانی پیشرو، نگاهی نوین و البته مدرن در بحث سلامت و طب پیشگیرانه داریم.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ “محمد توکلی” در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، در گفتگوی اختصاصی با «توریسم اینترنشنال» اظهارکرد: نگاه ما در “مرکزسلامت نسیم”، نگاهی نو و تازه به بحث سلامت است، بطوریکه عمدتا معطوف به طب پیشگیرانه و غربالگری سرطان‌ها هستیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که در مورد هر فرد در جامعه دو موضوع اساسی باید مورد آنالیز و بررسی قرار گیرد؛ اول اینکه، سطح سلامتی افراد را شناسایی کنیم و دوم اینکه اگر ایرادی در مسیر سلامت یک فرد است، بایستی برای رفع آن تلاش کنیم تا اصلاح شود و به شرایط سالم بازگردد. در واقع، ما در مرکز سلامت نسیم به دنبال این هستیم که عمر کیفی افراد را افزایش دهیم.

چشم پزشکی

محمد توکلی افزود: ما با نگاهی خاص به سلامت افراد می‌نگریم. در این راستا، تمام اجزای مختلف جسم و روح از لحاظ سلامتی به طور کامل بررسی می‌شود. در عین حال سعی می‌کنیم وقت فرد را کمتر بگیریم بطوریکه فقط بین ۴ تا ۵ ساعت همه اقدامات چکاپ و بررسی‌ها که شامل؛ آزمایشگاه و ویزیت‌های مختلف، طب ورزشی و ساختارهای قامتی، پزشک عمومی، تغذیه، سونوگرافی از اجزای مختلف شکم و لگن، انواع گرافی‌هایی که می‌توان گرفت، سنجش تراکم و پوکی استخوان، معاینات دهان و درمان آن، بررسی کامل چشم، گوش، حلق و بینی، همچنین روانشناسی (آزمون‌ها و مصاحبه‌ها)، تصویربرداری‌های لازم درحوزه زنان تصویر نگاری چهار بعدی، تصویر برداری، سونوگرافی، ماموگرافی، تست‌های زنانه مانند پاپ اسمیر، معاینات قلب و عروق، تست ورزش، نوار قلب، اکو، هولترهای ضربان و نبض و… است را انجام می‌دهیم.

مرکز مراقبت، پیگیری و تماس (CFC)

*کلیه فرآیند چکاپ ها و آزمایش های مرکز سلامت نسیم از افراد ظرف مدت ۴ الی ۵ ساعت اتفاق می افتند

برخی از “نخستین ها در جهان” در مرکز سلامت نسیم اتفاق می‌افتند

مدیر مرکز سلامت نسیم تصریح کرد: در پایان فرآیند بررسی‌های پزشکی افراد، فرد را رها نمی‌کنیم و یک تیم تخصصی داخلی روندها را بررسی می‌کنند. در این چهارچوب، پرونده‌ای الکترونیک تشکیل می شود و سپس یک پزشک خانواده به فرد مرتبط می‌شود که در دراز مدت با فرد همراه است. اگر بررسی‌های پزشکی نشان دادند که فرد بیماری خاصی دارد، بیماری‌های تشخیص داده شده توسط این پزشک خانواده مورد توجه قرار گرفته و توصیه های مناسب توسط وی ارائه می‌گردند. با این حال، حتی اگر بهبودی حاصل نشد، مرکز سلامت نسیم ابتکارهای خاصی را برای افراد مانند تغییر در سبک زندگی و آموزش های لازم  ارائه می کند.

سونو آقایان

محمد توکلی افزود: وقتی که سطح سلامت فرد را به دست بیاوریم، می‌توانیم برای هر فرد محتوای سلامت خاص وی و دستورالعمل‌های ویژه این فرآیند را ارائه کنیم. به طور کلی ما سه بخش مراقبتی داریم،«بخش چکاپ و بررسی»، «مراقبت‌های خاص داخلی» و «مراقبت طولانی مدت» که این مدل درخاورمیانه بی نظیر است. حتی اگر نمونه‌هایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی باشد هم، برخی مراحل و مراقبت‌ها ایرانیزه شده اند و مشابه‌ای در جهان ندارند.

پایگاه اصلی مرکز سلامت نسیم در تهران است اما درحال توسعه مراکز هستیم

مدیر مرکز سلامت نسیم اضافه کرد: مشابه این سبک کار(آنچه در مرکز سلامت نسیم اتفاق می افتد) را البته نه با کیفیت ایران، در ۸ نقطه دیگر دنیا نیز داریم. فرآیند کاملِ این سیر بررسی ها و روند درمانی کاملا الکترونیکی و از طریق نرم‌افزار و سامانه در کشور بومی‌سازی و پیاده‌سازی شده است و لذا با توجه به نگاه نوآورانه و خلاقانه‌ای که در این زمینه داریم، تقاضاهایی دال بر  گسترش آنچه ما انجام می دهیم را از کشورهای امارات، عمان، ترکیه و آذربایجان داریم. به طور کلی در شرق نزدکترین کشوری که خدمات مشابه ما را ارائه می دهد در کشور ژاپن است و در غرب و بویژه اروپا نیز در ژنو سوئیس شاهد سازوکارهای مشابه هستیم.

آزمایشگاه

محمد توکلی ادامه داد: علی رغم اینکه تاکنون مراجعانی را از کشورهای مختلف در مرکز سلامت نسیم داشته ایم، با این حال، در سال ۱۴۰۱، برنامه و طرح‌های ویژه ای را جهت فعال سازی ظرفیت های توریسم سلامت در مرکز سلامت نسیم داریم.

توکلی تأکید کرد: با توجه به توانایی‌ها و تجربه‌ای که داریم، از افراد می خواهیم تا سلامتی خود را به ما بسپارند و به سایر امور زندگی خود بپردازند. ما سطح سلامتی افراد را مشخص و ارزیابی می‌کنیم و پیش‌بینی‌های لازم را برای آینده فرد ارائه می کنیم. این دستورکار کاملا نو و جدید است. مساله دیگر این است که تمام فرآیندها در مرکز سلامت نسیم به صورت کاملا بومی و الکترونیکی بوده و نیاز به هیچ کاغذی نیست، اما فرد دسترسی به همه اسناد و مدارک پزشکی خود را در همه نقاط دنیا دارد. کلیه بررسی های پزشکی و چکاب ها نیز همانطور که گفته شد تنها در عرض ۴ الی ۵ ساعت در مرکزی کاملا مجهز و مدرن در منطقه سعادت اباد اتفاق می افتند. قابل ذکر است مرکز سلامت نسیم قصد دارد جهت افزایش ظرفیت ارائه سرویس های بیشتر مرکز دیگری با همین کیفیت و سازو کار در تهران دایر کند.

*پل های ارتباطی با مرکز سلامت نسیم

آدرس وب سایت مرکز سلامت نسیم: https://nasimhc.ir/

 

*پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *