س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

نخستین جشنواره گردشگری زعفران در تربت حیدریه برگزار می شود

نخستین جشنواره گردشگری زعفران در تربت حیدریه برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری زعفران با هدف معرفی این محصول ناب و باارزش به سایر نقاط کشور خبر داد.

 

علی محمدی در اظهار کرد: شهرستان‌های تربیت‌ حیدریه و زاوه به عنوان پایتخت تولید زعفران توانسته‌اند سالانه با صادرات این محصول به نقاط مختلف جهان نام و آوازه زعفران ناب ایرانی را مطرح کنند.

 

وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره گردشگری با هدف معرفی این محصول در جهان و ثبت ملی در یونسکو با مشارکت نهادهای دولتی شهرستان برگزار شده است.

 

محمدی بیان کرد: علاوه بر معرفی زعفران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان است که در قالب ۱۸ غرفه صنایع دستی محصولات بومی و منطقه‌ای به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در تاریخ ۲۳ آبان‌ ماه جاری همزمان با اختتامییه این جشنواره قطار گردشگری زعفران با حضور اصحاب رسانه، مدیران آژانس‌ها و لیدرها از مشهد به مقصد تربیت‌ حیدریه حرکت خواهد کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربیت‌ حیدریه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ تور گردشگری زعفران به این شهرستان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: قطار گردشگری زعفران با هدف بازدید از کشتزارهای زعفران، نحوه برداشت و فرآوری محصول به این منطقه عزیمت خواهد کرد.

 

محمدی اظهار کرد: تربیت‌ حیدریه دارای مناطق بکر گردشگری و آثار تاریخی بسیاری است که هر سال گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. امسال با توجه به تمهیدات ستاد ملی کرونا و جلوگیری از تجمعات تورهای گردشگری تعطیل شد و گردشگران در قالب خانوادگی و یا به صورت انفرادی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به این شهرستان سفر کردند.

 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربیت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *