پ٫ آبان ۱۷ام, ۱۴۰۳

نوآوری در گردشگری: فناوری، پایداری و خلاقیت

کتاب نوآوری در گردشگری: فناوری، پایداری و خلاقیت ترجمه رقیه احمدی و نادر کردی پنجره جدیدی در صنعت گردشگری را پیش روی شما می گشاید و ایده های اقتصادی خوبی را برای فعالان این حوزه به اشتراک می گذارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، کتاب نوآوری در گردشگری: فناوری، پایداری و خلاقیت به شما کمک می‌کند چشم‌اندازی جهانی در مورد تغییر صنعت گردشگری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور به دست آورید تا بتوانید از تغییرات پیش‌بینی نشده در صنعت آگاه شوید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

گردشگری به دلیل داشتن توانایی در تحریک توسعه منطقه‌ای، یک پدیده اقتصادی و اجتماعی است. به شکل روزافزونی شیوه خلاقیت در نوآوری گردشگری به رسمیت شناخته می‌شود. این در خدمات توسعه یافته جدید که فناوری و ابتکارات پایداری را ادغام می‌کند، مشهود است. با وجود ماهیت کاربردی آشکار گردشگری، توانایی آن برای نوآوری در بازار به کندی به رسمیت شناخته می‌شود. این به دلیل تحولات نسبتا جدید صنعت در محیط تجارت جهانی است.

گردشگری صنعت نسبتاً جدیدی است که به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اشتغال در جهان شده و ۹/۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. در یک شرکت گردشگری پیش‌بینی می‌شود که مدیران با استفاده از نوآوری و خلاقیت، باید با موفقیت از ایده‌های جدید بهره‌برداری کنند.

نقش نوآوری در گردشگری به دو دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. اول اینکه صنعت گردشگری برای نوآوری‌های جدید که بازارها و محصولات جدیدی را به وجود آورده سکوی پرتاب است. دوم اینکه صنعت گردشگری تعداد زیادی بنگاه‌های کوچک دارد که آن را رقابتی می‌کند و به این ترتیب نیاز به نوآوری مداوم دارد. این سرمایه‌گذارها، ارائه‌دهندگان گردشگری مانند هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، مقامات دولتی گردشگری و ارائه‌دهندگان آموزشی را شامل می‌شوند.

کتاب نوآوری در گردشگری: فناوری، پایداری و خلاقیت (Tourism innovation: technology, sustainability and creativity) موضوعاتی مانند درک نقش تجربه گردشگری میراث، گردشگری در مناطق کم تراکم، مروری بر شیوه‌های توسعه ساحلی و روستایی، مدیریت نوآوری گردشگری، موسیقی، زندگی شبانه و … را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب نوآوری در گردشگری: فناوری، پایداری و خلاقیت می‌خوانیم:

پایداری به اشغال یک موقعیت محوری در دستور کار جهانی برگشت کرده است. اخیراً با تمرکز بر تغییرات اقلیمی، بحث فزاینده‌ای در مورد توسعه پایدار مشاهده شده است و هم دانشگاهیان و هم دست‌اندرکاران با شدت بیشتری درگیر مسائل زیست‌محیطی و چالش‌ها هستند. به نظر می‌رسد پایداری شرکتی حداقل در کاغذ دوباره به یک موضوع مهم تبدیل شده است.

ادبیات دانشگاهی در زمینه‌های مدیریت محیط زیست و پایداری شرکتی از زمان تحولات اولیه آنچه در حال حاضر آکادمی مدیریت «سازمان‌ها و بخش طبیعی محیط زیست» است، مهم و سخت‌گیری بیشتری پیدا کرده است (وستنهاگ، ۲۰۰۸). برخلاف سایر رشته‌های علمی مرتبط با آنکه یک دهه مسیر راهبرد، عملیات، مدیریت کیفیت، رفتار سازمانی و غیره را شامل می‌شود، پژوهش‌های انجام‌شده در مورد پایداری شرکتی، با تمرکز خود بر پیوندهای بین محیط طبیعی و سطوح سازمانی مشخص تجزیه‌ و تحلیل‌ها (افراد، گروه‌ها، زیرگروه‌ها، سازمان‌ها یا خوشه‌های سازمان‌ها) یک موضوع علمی نسبتاً جدید است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نوآوری گردشگری نقش فناوری، پایداری و خلاقیت
فصل دوم: رفتار و فرهنگ طرفدار محیط زیست برای ترویج زمین‌های پایدار گلف
فصل سوم: چالش‌ها و اصطلاحات مطالعات گردشگری برای قرن ۲۱
فصل چهارم: درک نقش تجربه گردشگری میراث
فصل پنجم: مدیریت نوآوری گردشگری، موسیقی و زندگی شبانه
فصل ششم: سرمایه اجتماعی کارمندان، خودکارآمدی و هدف از انتقال
فصل هفتم: پایداری و گردشگری تجزیه ‌و تحلیل خوشه‌ای بر اثربخشی فرضیه پورتر در بخش هوانوردی اروپا
فصل هشتم: گردشگری در مناطق کم تراکم مروری بر شیوه‌های توسعه ساحلی و روستایی
فصل نهم: بازدید از باغ‌ها در پرتغال نمایه بازدید و بازدیدکنندگان باغ‌های تاریخی
فصل دهم: ادراک ساکنین از تأثیر و حمایت از سه رویداد ورزشی کوچک و متوسط مقیاس به ‌عنوان مبنایی برای یک راهبرد گردشگری
فصل یازدهم: روندهای آینده در نوآوری گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *