ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

هدفگذاری گردشگری روستایی در استان سمنان

گردشگری روستایی در استان سمنان با هدف احیای توسعه و رونق روستاهای این استان مورد توجه اداره میراف فرهنگی سمنان قرار می گیرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: توسعه «گردشگری روستایی» در استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

حمیدرضا دوست محمدی در جریان فَم‌تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان اظهار داشت: توسعه روستایی به هیچ‌وجه به معنای رفتن به سمت شهر شدن نیست.

وی با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه همه‌جانبه استان افزود: این صنعت نقش بسیار مهمی در توسعه و احیای روستاها دارد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه الگوی معماری هر روستایی باید با بافت همان روستا مطابقت داشته باشد گفت: استفاده از مصالح محلی در جذب گردشگران و رونق گردشگری در روستاهای استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است گفت: روستاهای موفق استان در حوزه رشد گردشگری باید معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برپایی فم تورهای گردشگری را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی این استان بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: برخی روستاها در استان سمنان در حوزه گردشگری پیشگام هستند که روستای قلعه بالا یکی از آن‌هاست.

دوست‌محمدی با بیان اینکه دهیاران و بخشداران نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان دارند تأکید کرد: مسئولان محلی باید نسبت به توسعه گردشگری در روستاها اقدام لازم را انجام دهند؛ چراکه اکثر روستاهای استان گردشگرپذیر هستند.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *