پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

هگمتانه؛ سهمیه ثبت جهانی ایران در سال ۱۴۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در موضع گیری گفت: سهمیه ثبت جهانی سال ۱۴۰۱ به پرونده “منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” اختصاص یافت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علی مالمیر گفت: “منظر تاریخی شهری هگمتانه تا همدان” که پرونده آن برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده بود در شورای بررسی اولویت‌های ثبت جهانی وزارتخانه سهمیه سال ۱۴۰۱ کشورمان را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این موضوع قبلا نیز مطرح شده بود و اکنون قطعی شد ادامه داد: یک سال بعد ارزیابان یونسکو برای بررسی وضعیت پرونده در همدان حضور خواهند یافت و ما طی این مدت فرصت داریم که موانع ثبت جهانی را برطرف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و شورای راهبردی آن نیز با حضور استاندار تشکیل شده است عنوان کرد: با ورود فعالانه معاون عمرانی استاندار و فرمانداری موضوع ثبت جهانی در دستور کار قرار گرفته و یکی از بزرگترین موانع، حذف سواره از عرصه هگمتانه است که هم در شورای ترافیک استان مصوب شده و راه جایگزین از سوی شهرداری اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از کارهای دیگر ‌برای رفع موانع، ساماندهی بازار، میدان امام، خیابان‌های بوعلی، باباطاهر، شهدا، تختی و بخش‌هایی از خیابان شریعتی است.

مالمیر خاطرنشان کرد: کشور در هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد که در سال ۱۴۰۱ سهمیه کشورمان پرونده “منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” است که به یونسکو ارسال شده است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *