ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

چرمهین اصفهان به شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران پیوست

شهرِ چرمهینِ اصفهان شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران پیوست.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شهردار چرمهین گفت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری شهری پایدار و مدیریت خردمندانه آن شهر چرمهین با امضای تفاهم‌نامه به شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران پیوست.

شهاب ثابت‌راسخ در خصوص ظرفیت‌های گردشگری چرمهین، اظهار کرد: این شهر دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری از جمله جاذبه‌های طبیعی است؛ به گونه‌ای که در ایام مختلف سال همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری شهری پایدار و مدیریت خردمندانه آن، شهرداری چرمهین با امضای تفاهم‌نامه به شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران پیوست تا بتوانیم با استفاده از تجارب، امکانات و خدمات دیگر شهرهای ایران در مسیر رونق گردشگری گام برداریم.

شهردار چرمهین تصریح کرد: شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران اهدافی از جمله فراهم کردن بسترهای تعامل و همکاری گردشگری، تبادل دانش، تجارب و یافته‌ها در زمینه برنامه‌ها، طرح‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و تعامل و تبادل گردشگری با سایر کشورها در چارچوب طرح‌های خواهرخواندگی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: طراحی و ایجاد سایت و تولید محتوای مشترک مجازی و چاپی در زمینه گردشگری، ارتقای آموزش گردشگری و توسعه سفرهای گردشگری از دیگر اهداف تشکیل شبکه شهرهای همکار گردشگری ایران است و تحقق این اهداف قطعاً ثمرات بسیاری را برای شهرهای ایران از جمله چرمهین به همراه دارد.

ثابت‌راسخ اضافه کرد: طرح منطقه نمونه گردشگری «شاهلولاک» یکی از پروژه‌های استراتژیک در شهر چرمهین است که می‌تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، و ماندگاری گردشگران در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهر نیز تأثیرگذار باشد. منطقه نمونه گردشگری شاهلولاک با وسعت ۹۵ هکتار مصوبه هیئت دولت و کارگروه امور زیربنایی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیز دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح توجیهی منطقه گردشگری توسط مشاور پس از انجام مطالعات گسترده تهیه شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب بسته‌های پیشنهادی در نظر گرفته شده و مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفته است؛ امیدواریم با جذب سرمایه‌داران شاهد رونق گردشگری در این شهر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *