پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیرانات منتشر شد

کتاب گردشگری تهران، ری و شمیرانات منتشر شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران با معرفی ۸ مسیر پیاده گردشگری در بافت تاریخی تهران، مسیر راسته‌های بازار تهران، ۴ محور خیابان ولیعصر (عج) / مرکز شهر / سیدخندان / غرب، محور گردشگری شهر ری، ۳ مسیر پیاده گردشگری در شمیران و مسیرهای کوهپیمائی تهران به نویسندگی احسان میراب‌زاده، مرتضی رحیم‌نواز و علی رفیعی در ۵۵۲ صفحه منتشر شد.

در مهندسی مسیرهای پیاده / محورهای گردشگری در کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران به نقطه‌ی آغاز و پایان، طول مسیر، ایستگاه‌های مترو و خط بی‌آرتی، ترافیک، پراکندگی جاذبه‌های گردشگری و جذابیت‌های روائی توجه شده است. علاوه بر ۱۳۶ جاذبه‌ی گردشگری در مسیرها / محورهای تهران، ری و شمیران، ۷۲ جاذبه‌ی پیرامونی این مسیرها و محورها و ۳۰ جاذبه‌ی گردشگری پراکنده خارج از این مسیرها و محورها نیز در این کتاب معرفی شده‌اند.

راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران منتشر شد | خبرگزاری ایلنا

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است: «مسیرهای پیاده‌ی گردشگری در بافت تاریخی تهران و شمیران و سطح شهر تهران و ری را به این منظور طراحی کرده‌ایم که روایتی دیگر از گردشگری در شهر را ارائه می‌کنند؛ روایتی که گردشگری را هم در مسیر می‌بیند و هم در مقصد. گردشگران در مسیرهای پیاده‌ی گردشگری، می‌توانند مجموعه‌ای از ادراکات و احساسات مانند «درک معماری روح نواز»، «بازآفرینی خاطرات گذشته»، «درک روائی شهر» و «حس تعلق به مکان» را تجربه کنند و این نوع ارتباط با شهر، می‌تواند تقویت‌کننده‌ی هویت شهروندی و ملی نیز باشد.»

در این کتاب همچنین فهرست آثار ثبت‌شده‌ی ملی معرفی‌شده در مسیرها و محورها همراه با شماره و تاریخ ثبت هر اثر و جدول موزه‌های تهران، ری و شمیران همراه با نشانی، تلفن تماس، روز و ساعت بازدید فراهم شده است. جدولِ «تین» (نخستین‌ها)، جدولِ «ترین» (بزرگترین‌ها و نظایر آن) و جدولِ «تنها» (بازمانده‌های طهران قدیم) پایان‌بخش کتاب هستند.

احسان میراب‌زاده، مدیر انتشار و نویسنده‌ی کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران درباره این کتاب معتقد است: «شهری را که حتی برخی کوچه‌ها و گُذرها و خانه‌ها و کافه‌ها و دکان‌ها و درخت‌ها و آدم‌هایش هم روایتی شنیدنی برای گردشگر دارند را نمی‌توان در یک کتاب روایت کرد در عین‌حال که نمی‌توان به یک معرفی ساده هم بسنده کرد. هرچه از این شهر بنویسیم، بازهم برای ادای حق مطلب کم است. امیدواریم، بیانِ روائی که در این کتاب به آن دست یافته‌ایم، بر شیرینی گشت‌وگذار در پایتخت بیافزاید.»

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *