ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
تور مسافرتی

کلاهبرداری تورهای گردشگری در فضای مجازی

افراد سودجو با آگهی تورهای گردشگری در فضای مجازی توانستند سه میلیارد تومان از گردشگران کلاهبرداری کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سرهنگ امیرحسین سلیمانی، گفت: در پی مراجعه مردی جوان و با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک آگهی تحت عنوان ” تور‌های داخلی و خارجی با تخفیف‌های شگفت انگیز” برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۵۳ میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.
این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از ۹ شاکی کلاهبرداری نموده است، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان سرمایه گذاری می‌نمودند.
وی ادامه داد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان‌ای نماد اقدام نمایند.
رئیس پلیس فتا فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت ورود به مناطق گردشگری ازنا

تعیین عرصه، پیشنهاد حریم و خواناسازی بنای هخامنشی تل هَکَوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *