د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
آتش سوزی جنگل های اردبیل

آتش‌سوزی ۵۰۰۰ مترمربع از جنگل های سقزچی و سوها

فرماندار نمین از آتش‌سوزی در ۵۰۰۰ مترمربع از زمین‌های جنگلی سقزچی و سوها در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، طیب امینی اظهار کرد: از صبح امروز تا همین لحظه، حدود ۵۰۰۰ مترمربع مناطق جنگلی سقزچی و سوها نمین آتش گرفته که نیرو‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران در حال رسیدگی و خاموش کردن آتش هستند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مسافران و گردشگرانی که به این مناطق می‌آیند، با روشن کردن آتش موجب خسارت‌های بسیاری بر جنگل و محیط زیست می‌شوند.

آتش‌سوزی در خانگاه سفلی توسط مأموران آتش‌نشانی مهار شد

فرماندار نمین در خصوص آتش‌سوزی شب گذشته منطقه فندقلو نیز بیان کرد: شب گذشته در منطقه خانگاه سفلی آتش‌سوزی در منطقه غیرجنگلی رخ داد که مأموران آتش‌نشانی با حضور به‌موقع در محل آتش را خاموش کردند.

وی با بیان این‌که دلیل این آتش‌سوزی آتش زدن کلوخ توسط کشاورزان بوده است، ادامه داد: مأموران آتش‌نشانی از ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد در محل آتش‌سوزی حاضر بودند و با همکاری مدیریت بحران شهرستان نمین توانستند آتش را مهار کنند.

امینی تصریح کرد: در این روزها که هوا گرم‌تر می‌شود کوچک‌ترین شعله‌ای می‌تواند منجر به خسارت‌های بسیاری شود و با توجه به این‌که جنگل‌ها و محیط زیست به‌عنوان بیت‌المال محسوب می‌شوند، از تمامی شهروندان و مسافران تقاضا دارم در حفظ محیط زیست، این سرمایه ملی گران قدر کوشا باشند.

بیشتر بخوانید:

سقوط کودک ۶ ساله از قطار شهر بازی

کشف محوطه باستانی مربوط به دوره اشکانی در اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *