د٫ اردیبهشت ۲۴ام, ۱۴۰۳

آشنایی با باربی؛ رویایی ترین فیلم سال ۲۰۲۳

فیلم باربی محصول کمپانی برادران وارنر به یکی از سر و صداترین و بهترین فیلم های تابستانی سال ۲۰۲۳ در هالیوود تبدیل شده است که زندگی باربی در شهر باربی ها را به جذاب ترین شکل ممکن روایت می کند. این فیلم با بودجه ۱۴۵ میلیون دلاری تاکنون فروش بسیار خوبی در جهان داشته و با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان سینما همراه شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در این روزها، هر وب‌سایت خبری یا سینمایی که نگاه می‌کنیم، صحبت از فیلم باربی محصول جدید کمپانی برادران وارنر است. این فیلم سینمایی به تازگی و در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ منتشر شده و تا این لحظه موفقیت‌آمیز عمل کرده است. بازیگران بزرگی مانند مارگو رابی و رایان گاسلینگ، نقش‌های اصلی را در این فیلم ایفا می‌کنند و بدون شک به جذابیت‌های این فیلم افزوده‌اند.

در این مطلب، قصد داریم فیلم باربی ۲۰۲۳ را معرفی و بررسی کنیم، با داستان آن آشنا شویم و عوامل سازنده و بازیگران فیلم را بشناسیم. همچنین، نقدها و نمرات این فیلم نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم.

بالاخره، انتظارها به پایان رسید و فیلم سینمایی “باربی ۲۰۲۳” که با تبلیغات بسیار گسترده، به یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های این تابستان تبدیل شده، اکران شد. پروژه ساخت این فیلم سینمایی از سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی SONY آغاز شد و فیلم‌نامه اولیه آن توسط جنی بیکس (Jenny Bicks) نگارش شد که در ادامه به نویسندگان دیگر منتقل شد.

نقش اصلی این فیلم در ابتدا قرار بود بر عهده ایمی شومر (Amy Schumer) باشد که مدتی بعد به آن هتوی (Anne Hathaway) و در نهایت به مارگو رابی (Margot Robbie) واگذار شد. پس از مدتی، کمپانی سونی از ساخت این فیلم کناره گیری کرد و کل پروژه به کمپانی Warner Brothers تحویل داده شد.

Barbie movie banned in Vietnam over South China Sea dispute – POLITICO

فیلم سینمایی “باربی” توسط کارگردانی گرتا گرویگ (Greta Gerwig) ساخته شده است و فیلم‌نامه آن نیز توسط خود گرویگ و نوآ بامباک (Noah Baumbach) نوشته شده است. گرتا گرویگ، عمده شهرت خود را به خاطر کارگردانی دو فیلم سینمایی “Lady Bird” محصول سال ۲۰۱۷ و “Little Woman” محصول سال ۲۰۱۹ کسب کرده است. این دو فیلم هر دو موفقیت‌آمیز بوده‌اند و توانسته‌اند نامزد دریافت جایزه اسکار شوند.

تهیه‌کنندگی فیلم “باربی ۲۰۲۳” توسط چند نفر انجام شده است؛ به طور خاص دیوید هیمن (David Heyman)، مارگو رابی، تام اکرلی (Tom Ackerley) و رابی برنر (Robbie Brenner) از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. همچنین، تدوین این فیلم به وسیله نیک هوی (Nick Houy) صورت گرفته است.

در ساخت این فیلم، چند استودیو بزرگ فیلمسازی با هم همکاری داشته‌اند، از جمله کمپانی Heyday Films، استودیو LuckyChap Entertainment، شرکت NB/GG Pictures و Mattel Films.

به علاوه، همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، مسئولیت انتشار این فیلم نیز بر عهده کمپانی برادران وارنر بوده است.

فیلم ۱۱۴ دقیقه‌ای “باربی ۲۰۲۳” با بودجه‌ی ۱۴۵ میلیون دلار ساخته شده است. ابتدا در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۲ (۹ جولای ۲۰۲۳) در شراین اودیتوریوم (Shrine Auditorium) به نمایش درآمد و سپس طبق برنامه‌ریزی‌ها در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ جولای ۲۰۲۳) در سینماهای دیگر نقاط جهان به اکران عمومی رسید. این فیلم تا به این لحظه فروش بسیار خوبی داشته است، چرا که احتمال می‌رفت همزمانی اکران این فیلم با انتشار فیلم اوپنهایمر بر روی فروش آن تأثیر منفی داشته باشد.

در ادامه، خلاصه ای از داستان این فیلم را برای شما خواهیم داشت.

Barbie movie banned in Vietnam over South China Sea map. Here's why.

داستان فیلم باربی ۲۰۲۳

فیلم سینمایی “باربی” داستان باربی را روایت می‌کند که در شهر باربی‌ها زندگی می‌کند، اما تفاوت‌هایی با بقیه دوستانش دارد. به دلیل اینکه بی‌نقص و کامل نیست، از شهر باربی‌ها اخراج می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا برای یافتن خوشبختی واقعی، وارد دنیای انسان‌ها شود. کن در این راه، باربی را همراهی می‌کند و او در این مسیر تنها نیست.

این داستان ماجراجویی‌هایی پر از هیجان، اندوه، و رشد شخصی برای باربی و کن را به تصویر می‌کشد. در این سفر، باربی می‌آموزد که برای پذیرش تفاوت‌ها و نقاط ضعف خود بهترین نسخه‌ی خود باشد و در نهایت خود را قبول کند. همچنین، حمایت و همدلی کن نقش مهمی در پیوستن به این سفر برای باربی دارد و این دوستی قوی آنها را در اطراف دنیای انسان‌ها تقویت می‌کند.

Vietnam bans 'Barbie' movie over South China Sea map | Reuters

بازیگران فیلم باربی

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، فیلم “باربی” علاوه بر داستان جالب، جدید و غیرکلیشه‌ای، از مهم‌ترین عوامل جذاب‌تر شدن خود، بازیگران محبوب و پرطرفداری است که در آن حضور دارند. این فیلم به واسطه حضور بازیگران و استعدادهای برجسته‌ای که نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند، توانسته است مخاطبان خود را به خود جذب کند.

مهم‌ترین بازیگران این فیلم عبارتند از:

  • مارگو رابی Margot Robbie بازیگر نقش باربی
  • رایان گاسلینگ Ryan Gosling بازیگر نقش کن
  • کیت مک‌کینون Kate McKinnon بازیگر نقش باربی عجیب و غریب
  • الکساندرا شیپ Alexandra Ruth Shipp بازیگر نقش باربی نویسنده
  • آمریکا فررا America Ferrera بازیگر نقش گلوریا
  • سیمو لیو Simu Liu بازیگر نقش کن
  • ایسا ری Issa Rae بازیگر نقش باربی رئیس
  • اما مککی Emma Mackey بازیگر نقش باربی فیزیک‌دان
  • آنا کروز کاین Ana Cruz Kayne بازیگر نقش باربی قاضی
  • نیکولا کوگلن Nicola Coughlan بازیگر نقش باربی سیاستمدار
  • ریتو آریا Ritu Arya بازیگر نقش باربی خبرنگار
  • ماریسا ابلا Marisa Abela بازیگر نقش باربی پرنسس
  • ویل فرل Will Ferrell بازیگر نقش مدیر عامل شرکت اسباب‌بازی
  • مایکل سرا Michael Cera بازیگر نقش آلن
  • هری نف Hari Nef بازیگر نقش دکتر باربی
  • کینگزلی بن-آدیر Kingsley Ben-Adir بازیگر نقش کن شماره ۱
  • سیمو لیو Simu Liu بازیگر نقش کن شماره ۲
  • اسکات ایوانز Scott Evans بازیگر نقش کن شماره ۳
  • شارون رونی Sharon Rooney بازیگر نقش باربی وکیل
  • دوآ لیپا Dua Lipa بازیگر نقش باربی پری دریایی
  • ریا پرلمن Rhea Perlman بازیگر نقش روث هندلر

Barbie movie review: I went to see it and here's my verdict on whether you can take the kids - Sam Cook - Wales Online

نقدها و نمرات فیلم باربی ۲۰۲۳

پس از انتشار، فیلم سینمایی “باربی” موفق شد نظرات مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. وب سایت IMDb امتیاز ۷.۶ از ۱۰ را به این فیلم اختصاص داده است، و مجموعه‌ای از منتقدان راتن تومیتوز به صورت میانگین به آن امتیاز ۹۰٪ را اعطاء کرده‌اند. همچنین، متاکریتیک نیز به این فیلم امتیاز ۹۰٪ داده و ۸۴٪ از کاربران گوگل هم پس از دیدن آن، آن را پسندیده‌اند.

در ادامه، نظرات برخی از منتقدان درباره فیلم را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

امیلی زملر از Observer با امتیاز ۱۰۰٪

این فیلم بسیار لذت‌بخش و جذاب است، به حدی که حتی افرادی که از فیلم‌های سطح پایین‌تر دوری می‌کنند نیز از تماشای آن لذت می‌برند. کارگردانی گرتا گرویگ در این فیلم، میان هوس بی‌اندازه، سعادت در کمدی و انسانیت، تعادلی به‌وجود آورده است که واقعاً شگفت‌انگیز است. به نظر من، این فیلم یک شورش است که ابتدا شما را به خنده می‌آورد و سپس به احساساتی عمیق و گریه می‌اندازد.

نیکلاس باربر از BBC با امتیاز ۱۰۰٪

به نظر می‌رسد “باربی ۲۰۲۳” یک فیلم عروسکی است که در مقیاس بزرگ تولید شده است، اما مهم‌ترین ویژگی آن این است که توانسته است کلیشه‌ها را به کنار بگذارد.

توماریس لفلی از The Wrap با امتیاز ۹۲٪

گرویگ قوه تخیل بالایی دارد و همین موضوع باعث شده فیلم باربی، پلاستیکی نباشد. این فیلم فوق‌العاده است.

More than mumblecore and bigger than Barbie – who is Greta Gerwig?

مایک رایان از Uproxx با امتیاز ۹۰٪

راستش را بگویم، این فیلم مرا حیرت زده کرده و دلم می‌خواهد گزارش همه جلساتی که گرویگ با کمپانی متل یا همان کمپانی سازنده باربی داشته را مطالعه کنم.

تاتیانا هالندر از Screen Rant با امتیاز ۹۰٪

به نظر من همه جزئیات این فیلم با جذابیت بالا و بینش شخصی ساخته شده اند. دقیقا مثل عروسک باربی، این فیلم به خوبی بلد است چطور مخاطبان را راضی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *