چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳
اجاره ماشین در دبی

آشنایی با شرایط اجاره ماشین در دبی

برای داشتن سفری خوب و بیادماندنی در کشورهای دیگر می توانید از شرایط اجاراه ماشین در آن منطقه استفاده کنید و لذت ببرید.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ امروزه سفر کردن به بخش بسیار مهم زندگی هر فردی تبدیل شده است و نسبت به سال‌های گذشته آمار مسافرت‌ها به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. سفر به شهر دبی نیز یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی افراد در سراسر جهان به‌شمار می‌رود و از طرفی شهر دبی و همچنین کشور امارات برای سهولت سفر مسافران و بهبود تجربه بازدید از این شهر، امکانات و خدمات بسیاری را از جمله اجاره ماشین در دبی در اختیار مسافران و مهمانان این شهر قرار می‌دهد.

زیبایی‌ها و خدماتی که دبی در اختیار مسافران قرار می‌دهد فراوان است و از همین رو اصلاً نیازی نیست تا نگران کمبودی در سفر خود باشید؛ چرا‌که همیشه یک راه چاره برای آن وجود خواهد داشت، امروزه افرادی که علاقه‌مند به ماشین‌های لوکس و لاکچری هستند نیز می‌توانند به‌راحتی در شهر دبی ماشین‌های مورد نظر خود را در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف اجاره کنند و لذت ببرند. خدمات کرایه ماشین در دبی شامل ماشین خارجی و لوکس می‌باشد. برای اجاره ماشین حتی می‌توانید از داخل ایران اقدام به رزرو ماشین مورد نظر خود کنید و یا این فرصت را دارید تا با پول ایران، یعنی ریال به راحتی در دبی اتومبیل کرایه کنید.

خوب است بدانید که اجاره ماشین در دبی امری مقرون به صرفه و بسیار محبوب است که شرایط آسانی هم دارد.

مراحل اجاره ماشین در دبی به چه صورت است؟

سفر به دبی، برای هر فردی می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز به‌شمار بیاید، با این حال اگر قرار باشد در مدتی که در دبی مقیم هستید، اتومبیلی در اختیار داشته باشید، سفر شما می‌تواند به طرز خارق العاده‌ای هیجان انگیز‌تر شود. با اجاره یک ماشین لوکس و زیبا در دبی، می‌توانید تمام شهر و مناطق دیدنی اطراف آن را بگردید و خوش بگذرانید.

همچنین نکته دیگری که قبل از سفر باید در نظر داشته باشید این است که، استفاده مکرر از حمل و نقل عمومی و حتی تاکسی برای دسترسی به نقاط مختلف شهر دبی، هم می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد و هم بدون شک محدودیت‌ها و کمبودهایی را به همراه خواهد داشت. اجاره ماشین یک راه حل ایده‌آل است که به شما این امکان را می‌دهد تا در۱۳ هر ساعت از شبانه روز به هر قسمت شهر که می‌خواهید بروید.

دبی با در اختیار داشتن شبکه جاده‌ای پیچیده و خارق العاده و همچنین بزرگراه‌های باکیفیتی که ماشین‌های لاکچری و مدرن بسیاری در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند، بهترین مکان برای یک رانندگی لوکس را فراهم کرده است. شما این فرصت را دارید تا از خیابان‌های نورانی و فوق العاده دبی دیدن کنید و پس از کسب تجربه‌های حیرت انگیز، شلوغی‌های شهر را پشت سر گذاشته و به بخش‌های کویری و دیدنی اطراف شهر دبی هم سر بزنید.

ماشین‌های مدرن و مجللی که در دبی وجود دارد، ممکن است هر فردی را وسوسه کند تا با استفاده از آن‌ها تجربه سفر به دبی خود را کامل کند. در واقع، چی بهتر از این که با پرداخت هزینه‌های جزئی و اجاره یک ماشین مجلل مانند لامبورگینی، بوگاتی یا فراری، تجربه سفر به دبی خود را خاص‌تر کنید!

اجاره ماشین در دبی

با این حال، پیش از هر اقدامی باید به این موضوع آگاه باشید که شهر دبی، شهری قانون‌مند است و بنابراین هر فردی باید به تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آن مسلط بوده و آن‌ها را رعایت کند تا دچار مشکلات متعدد و تحمل جریمه‌های سنگین نشوید. همچنین نکته دیگر این است که اگر علاقه بسیاری به تجربه رانندگی در دبی دارید، باید گواهینامه رانندگی بین المللی خود را اخذ کرده باشید. در ادامه قصد داریم تا به طور جامع به قوانین و مقررات رانندگی در دبی بپردازیم.

آشنایی با قوانین رانندگی در دبی

پیش از آن که اقدام به اجاره خودرو در دبی نمایید، باید با قوانین رانندگی در دبی آشنا باشید. در واقع عدم رعایت قوانین در شهر دبی می‌تواند منجر‌به اعمال جرائم سنگینی شود. همه افرادی که قصد دارند تا از خدمات اجاره ماشین در شهر دبی بهره‌مند شوند باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • عدم تغییر مسیر ناگهانی
  • رعایت نکردن سرعت مجاز
  • عدم توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی
  • عدم پارک ماشین در محل پارک معلولین
  • عبور نکردن از خط اتوبوس و تاکسی
  • عدم توجه به محل عبور عابرین

 برای اجاره ماشین در دبی به چه مدارکی نیاز است؟

یکی از مهم‌ترین شروط برای اجاره ماشین در شهر دبی، داشتن حداقل ۲۳ سال سن برای متقاضی و همچنین در اختیار داشتن گواهینامه بین المللی با اعتبار ۳ سال است.

اجاره ماشین در دبی

شما اول از همه باید برای اجاره ماشین به آژانس‌های مربوطه مراجعه نمایید و یا پیش از سفر خود به صورت اینترنتی اقدام به اجاره ماشین کنید، البته رزرو اینترنتی نیازمند مستر کارت می‌باشد و از همین رو برای ایرانیان که مستر کارت ندارند، در دسترسی نمی‌باشد، اما ایرانیان به راحتی می‌توانند از طریق آژانس‌های گردشگری و یا هتل خود برای اجاره ماشین اقدام کنند.

همچنین، در زمانی که ماشین خود را اجاره کردید شما موظف هستید که مشخصات کامل اقامتی خود اعم از آدرس خانه یا هتل، شماره اتاق، شماره تلفن دقیق و نام و نام خانوادگی خود را در اختیار آژانس مربوطه قرار دهید. از جمله اصلی‌ترین مدارکی که برای اجاره ماشین باید به همراه داشته باشید عبارت‌اند از:

  • گواهینامه بین المللی معتبر
  • کپی گذرنامه
  • یک قطعه عکس ۴*۳
  • تکمیل فرم درخواست در آژانس مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های اجاره ماشین

این موضوع را در نظر داشته باشید که شما موظف هستید در زمان عقد قرارداد اجاره ماشین، مکان و زمان دقیق تحویل و برگرداندن ماشین را مشخص نمایید.

اجاره ماشین در دبی همراه با راننده چه شرایطی دارد؟

شرکت‌های ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که در شهر دبی به صورت حضوری و اینترنتی اقدام به ارائه خدمات مربوط به اجاره ماشین می‌کنند. این خدمات معمولاً طیف وسیعی از امکانات را شامل می‌شود که متقاضیان می‌توانند بر حسب نیاز هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمایند. به عنوان مثال تور خصوصی دبی با استفاده از ماشین انجام می‌گیرد و برای حداقل ظرفیت ۳ نفر مسافر در نظر گرفته می‌شود. برای این کار، یک ماشین مجلل همراه با راننده‌ای مجرب و آشنا به مراکز گردشگری و دیدنی شهر دبی روزانه ۱۰ ساعت در اختیار متقاضیان عزیز قرار می‌گیرد.

اجاره ماشین

علاقه‌ مندان به اجاره ماشین در دبی و استفاده از خدمات راننده، این فرصت را خواهند داشت تا از تورهای ۳ نفره که به صورت ویژه و خصوصی برگزار می‌شوند نیز بهره‌مند شوند. کمترین زمان برای سرویس اجاره ماشین همراه با راننده ۱۰ ساعت می‌باشد و در این نوع سرویس هیچ گونه نیازی به ارائه مدارک، گواهینامه و ودیعه یا دیپوزیت نخواهد بود. همچنین، این مورد را در نظر داشته باشید که تمامی مسئولیت‌های ماشین اعم از تصادفات و خطرات احتمالی بر عهده شخص راننده می‌باشد و هزینه بنزین نیز بر عهده آژانس مربوطه و راننده است. در برخی موارد نیز انتخاب ماشین برای تورهای خصوصی دبی بر عهده راننده بوده و تمامی رانندگان از تجربه کاری حرفه‌ای برخوردار هستند.

اجاره خودرو در دبی همراه با تور خصوصی چگونه امکان پذیر است؟

ارائه ماشین انتخابی با راننده یکی از محبوب‌ترین آیتم‌هایی است که مسافران اقدام به رزرو آن می‌کنند. در این سرویس‌ها فعالیت‌هایی نظیر بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی دبی، بازدید از مکان‌های توریستی ابوظبی و همچنین تور روزانه شهری، خرید و فستیوال‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

هزینه اجاره ماشین در دبی چقدر است؟

پرداخت هزینه‌های اجاره ماشین در دبی می‌تواند هم به صورت تومانی و هم با استفاده از درهم امارات انجام بگیرد. اغلب مسافران ایرانی به دلیل در اختیار نداشتن کارت‌های اعتباری بین المللی این امکان را ندارند تا در خارج از کشور با ارزهای خارجی ماشین کرایه کنند. از همین رو شرکت‌های اجاره ماشین بسیاری در شهر دبی به وجود آمده‌اند که به صورت ریالی نیز خدمات و امکانات گسترده و با کیفیتی را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهند.

اجاره ماشین در

یکی از اصلی‌ترین مزایای اجاره خودرو در دبی این است که با اجاره ماشین نیازی به صرف انرژی و هزینه اضافی برای رفت و آمد خود نخواهید داشت. همه مسافران دبی بر این عقیده هستند که بدون شک هزینه اجاره ماشین در دبی بسیار
به صرفه‌تر از کرایه تاکسی در این شهر می‌باشد. در واقع کرایه تاکسی در دبی برای فرودگاه تا هتل چیزی حدود ۳۵۰ هزار تومان هزینه می‌برد و این در حالیست که می‌توانید تقریباً با همین میزان هزینه، به مدت یک روز یک ماشین مناسب را در اختیار خود داشته باشید. هزینه اجارهٔ ماشین در دبی برای ماشین‌های لوکس مانند لندکروز از روزی ۲۵۰ درهم شروع و اجاره ماشین‌هایی مانند سوناتا نیز روزانه ۱۶۵ درهم محاسبه شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده، قیمت‌های درج شده برای اجاره ۱۰ ساعت ماشین حدود ۲۰۰ درهم می‌باشد که هزینه راننده نیز به آن اضافه شده است. هزینه بهره‌مندی از راننده برای تور خصوصی روزانه نیز معادل ۲۰۰ درهم می‌باشد و خوب است بدانید که هزینه بنزین به عهده خود راننده خواهد بود.

ودیعه برای رنت ماشین در دبی

اجاره انواع ماشین در دبی نیازمند پرداخت هزینه‌ای به عنوان ودیعه می‌باشد. همچنین این امکان برای متقاضیان ایرانی وجود دارد که ودیعه خود را هم به صورت ریالی و هم به صورت درهم پرداخت نمایند. در نظر داشته باشید که مبلغ ودیعه ماشین، حدود ۲۰ روز کاری پس از عودت ماشین در شهر دبی، به متقاضی باز‌گردانده می‌شود. همچنین در طی این ۲ هفته، تمامی خلافی‌ها و جریمه‌های احتمالی که ممکن است برای ماشین به وجود آمده باشد، بررسی می‌شود و در صورتی که خلافی وجود داشته باشد، از ودیعه کسر خواهد شد و از طرفی در صورت عدم داشتن خلافی، کل ودیعه به صورت کامل به متقاضی عودت داده می‌شود.

رنت ماشین در دبی

تحویل ماشین در دبی

متقاضیان و علاقه‌‌مندان به کرایه ماشین در شهر دبی این فرصت را دارند تا ماشین مورد نظر خود را در تمامی نقاط شهر دبی از جمله فرودگاه‌ها و پایانه‌های شهر، هتل محل اقامت و حتی محل سکونت خود تحویل بگیرند. با این حال، شما باید برای تحویل ماشین در دبی حدود ۴۸ ساعت قبل با آژانس مربوطه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. همان‌طور که گفته شد، آژانس‌های رنت ماشین ایرانی و فارسی زبان در شهر دبی حضور دارند و پشتیبان این آژانس‌ها در هر زمانی اقدام به خدمات دهی می‌کنند.

چه ماشین‌هایی را می‌توان در دبی اجاره کرد؟

ماشین‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید در شهر دبی اجاره نمایید، این ماشین‌ها به صورت کلی در ۵ دستهٔ مختلف و اقتصادی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه با الی گشت باشید تا انواع دسته بندی‌های اجاره اتومبیل در دبی را با هم بررسی نماییم.

ماشین‌های شاسی بلند

  • هیوندای توسان دنده با دندهٔ اتوماتیک
  • جیپ کامپس دنده با دندهٔ اتوماتیک
  • کیا اسپورتیج دنده با دندهٔ اتوماتیک
  • تویوتا RAV4 دنده با دندهٔ اتوماتیک
  • هوندا CRV دنده با دندهٔ اتوماتیک
  • هیوندای سانتافه دنده با دندهٔ اتوماتیک

ماشین‌های گروه A

  • تویوتا یاریس هاچ بک دنده اتوماتیک
  • نیسان سانی با دندهٔ اتوماتیک
  • فورد فیگو با دندهٔ اتوماتیک
  • کیا پیکانتو با دنده اتوماتیک
  • نیسان سنترا با دندهٔ اتوماتیک

رنت ماشین نیسان در دبی

ماشین‌های گروه B

  • هوندا آکورد با دندهٔ اتوماتیک
  • هیوندای سوناتا با دندهٔ اتوماتیک
  • رنو کپچر با دندهٔ اتوماتیک
  • تویوتا کمری با دندهٔ اتوماتیک

ماشین‌های گروه C

  • اینفینیتی Qx50
  • لکسوس مدل ES350 با دندهٔ اتوماتیک
  • لکسوس IS250 با دندهٔ اتوماتیک

اتومبیل‌های لاکچری

  • مرسدس بنز S500
  • بنز اتوماتیک C300
  • دوج دورانگو با دندهٔ اتوماتیک

هزینه‌های جانبی اجاره ماشین در دبی

پیش از اجاره ماشین باید در نظر داشته باشید که ممکن است نیاز باشد تا هزینه‌های جانبی را نیز در کنار هزینه اجاره ماشین پرداخت کنید. این هزینه‌ها شمال پرداخت مبلغی برای سالیک و تمامی جریمه‌هایی می‌شود که به نام ماشین نوشته شده و از کسی که ماشین به نام او اجاره شده، در پایان سفر حتماً دریافت خواهد شد. طبق قانون، برای هر مورد جریمه ۴۰ درهم امارات باید برای شارژ از طرف آژانسی که ماشین را از آن اجاره کرده‌اید نیز پرداخت شود.

همچنین، هزینه‌های سالینک به آن دسته از هزینه‌هایی گفته می‌شود که متقاضی باید برای عوارض منطقه و خیابان بپردازد. اصول این سیستم در سال ۲۰۰۷ در دبی و تحت عنوان پرداخت جاده‌ای تصویب و بهره‌برداری شد، طبق این قانون مناطقی که تردد در آن‌ها شامل پرداخت هزینه می‌شود مشخص شده‌اند. همچنین در نظر داشته باشید داشته باشید که در برخی از مناطق مشخص شده، تردد با ماشین از ساعت ۱۰ شب پنج شنبه تا ۹ صبح جمعه، به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

اگر قصد دارید ماشین را به همراه راننده اجاره نمایید، هزینهٔ آن به صورت روزانه از شما دریافت خواهد شد که معمولاً برای ماشین‌های معمولی چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ درهم (این میزان به صورت تقریبی محاسبه شده است و ممکن است کمتر و یا بیشتر باشد) است و همچنین برای ماشین‌های گران قیمت و لوکس هزینه‌ها تا ۳۵۰ یا ۴۰۰ درهم هم افزایش پیدا می‌کنند.

ماشین های لوکس دبی

اگر کودکانتان را نیز می‌خواهید همراه خود داشته باشید، بهتر است بدانید که کودکان زیر ۴ سال، طبق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور امارات باید دارای یک صندلی مخصوص باشند که آن را هم باید برای او به صورت روزانه اجاره نمایید و هزینهٔ این صندلی نیز به صورت روزانه دریافت می‌شود.

اجاره ون در دبی

از ماشین‌هایی که می‌توانید در دبی اجاره نمایید و اغلب به صورت خانوادگی اجاره می‌شوند، ون می‌باشد. اجاره ون در دبی همراه با راننده امکان پذیر خواهد بود. حداقل زمانی که می‌توانید ون مورد نظر را اجاره کنید ۵ ساعت بوده و متقاضیانی که قصد سفر گروهی و خانوادگی را به دبی و نقاط مختلف آن دارند می‌توانند با اجاره ون‌های سفری از آژانس‌های معتبر، سفری به یاد ماندنی را در دبی تجربه کنند. سرویس کرایه ون همراه با راننده بوده و از همین رو نیازی به ارائه مدارک و ودیعه ندارد. همین‌طور، تمام هزینه‌های سفر بر عهده راننده می‌باشد.

چگونه ماشین اجاره‌ای در دبی را تحویل بگیریم؟

در نهایت، برای تحویل اتومبیل اجاره‌ای خود حتماً در نظر داشته باشید که در زمان تحویل ماشین مورد نظر، از سالم بودن بدنه، چراغ‌ها و داخل اتومبیل اطمینان حاصل نمایید.

شما این فرصت را دارید تا ماشین خود را در فرودگاه و یا جلوی درب هتل تحویل بگیرید، این موضوع بستگی به انتخاب و متقاضی دارد و باید در زمان بستن قرارداد، مکان و زمان را مشخص نمایید.

همچنین هنگام پس دادن ماشین، بدنه و خصوصیات فنی ماشین مورد نظر توسط آژانس، به ‌طور دقیق بررسی می‌شود و هرگونه خسارتی که به ماشین وارد شده باشد، از متقاضی دریافت می‌شود.

ماشین های لوکس در خیابان های دبی

سؤالات متداول

  • قوانین رانندگی در دبی چه می باشند؟

پیش از آن که اقدام به اجاره خودرو در دبی نمایید، باید با قوانین رانندگی در دبی آشنا باشید. در واقع عدم رعایت قوانین در شهر دبی می‌تواند منجر‌به اعمال جرائم سنگینی شود. همه افرادی که قصد دارند تا از خدمات اجاره ماشین در شهر دبی بهره‌مند شوند باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • عدم تغییر مسیر ناگهانی
  • رعایت نکردن سرعت مجاز
  • عدم توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی
  • عدم پارک ماشین در محل پارک معلولین
  • عبور نکردن از خط اتوبوس و تاکسی
  • عدم توجه به محل عبور عابرین
  • چگونه باید ماشین اجاره شده در دبی را تحویل گرفت؟

در نهایت، برای تحویل اتومبیل اجاره‌ای خود حتماً در نظر داشته باشید که در زمان تحویل ماشین مورد نظر، از سالم بودن بدنه، چراغ‌ها و داخل اتومبیل اطمینان حاصل نمایید.

شما این فرصت را دارید تا ماشین خود را در فرودگاه و یا جلوی درب هتل تحویل بگیرید، این موضوع بستگی به انتخاب و متقاضی دارد و باید در زمان بستن قرارداد، مکان و زمان را مشخص نمایید.

همچنین هنگام پس دادن ماشین، بدنه و خصوصیات فنی ماشین مورد نظر توسط آژانس، به‌طور دقیق بررسی می‌شود و هرگونه خسارتی که به ماشین وارد شده باشد، از متقاضی دریافت می‌شود.

  • آیا می‌توان در دبی ماشین را همراه با راننده اجاره کرد؟

شرکت‌های ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که در شهر دبی به صورت حضوری و اینترنتی اقدام به ارائه خدمات مربوط به اجاره ماشین می‌کنند. این خدمات معمولاً طیف وسیعی از امکانات را شامل می‌شود که متقاضیان می‌توانند بر حسب نیاز هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمایند. به عنوان مثال تور خصوصی دبی با استفاده از ماشین انجام می‌گیرد و برای حداقل ظرفیت ۳ نفر مسافر در نظر گرفته می‌شود. برای این کار، یک ماشین مجلل همراه با راننده‌ای مجرب و آشنا به مراکز گردشگری و دیدنی شهر دبی روزانه ۱۰ ساعت در اختیار متقاضیان عزیز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

خرید بلیط پرواز دبی به ارزان ترین قیمت

ماه مصنوعی؛ پروژه جنجالی دبی برای جذب گردشگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *