د٫ اردیبهشت ۲۴ام, ۱۴۰۳

آشنایی با فیلم بلوط پیر/ The Old Oak 2023

فیلم سینمایی “بلوط پیر” یکی از تامل‌ برانگیزترین محصولات سال ۲۰۲۳ به کارگردانی Ken Loach است که با موضوع حضور پناهجویان سوری در انگلستان ساخته شده است.

خلاصه داستان : فیلم بلوط کهنسال با تعطیل شدن معادن و مهاجرت مردم یک روستا در شمال شرقی انگلستان، آخرین کافه این روستا در آستانه تعطیل شدن قرار گرفته است. وقتی پناهجویان سوری در خانه های خالی جا داده می شوند، کشمکشی شکل می گیرد.

فیلم The Old Oak 2023

فیلم سینمایی بلوط پیر محصول سال ۲۰۲۳ کشور های بریتانیا، فرانسه و بلژیک به کارگردانی کن لوچ و نویسندگی داستان و فیلمنامه پل لاورتی، این فیلم سینمایی پنجاه و هفتمین تجربه کارگردانی کن لوچ به شمار می رود او که فعالیت هنری خود را در این زمینه از سال ۱۹۶۷ نیز آغاز نموده است تا کنون بیش از ۵۷ فیلم و سریال تلویزیونی را کارگردانی نموده است که آخرین ساخته این کارگردان نیز در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۳ برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به اکران عمومی درآمد و توانست نامزد جایزه نخل طلایی از جشنواره کن گردد و بعد از ان با حضور در جشنواره های مختلف عناوین و افتخارات متعددی را به دست آورد که از مهمترین آنها میشود به کسب سه جایزه از جشنواره بین المللی فیلم وایادولید نیز اشاره کرد.

این فیلم سینمایی که با سرمایه گذاری سه استدیو فیلمسازی به نام های StudioCanal UK و Sixteen Films و Why Not Productions به تولید رسیده است در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ اکران سراسری خود را در کشورهایی همچون فرانسه، بریتانیا، بلژیک و… آغاز نمود و توانست در مدت زمان اکران سراسری خود در چندین کشور به فروش بیش از ۳.۹ میلیون دلاری نیز دست یابد. پس از اکران این فیلم در سینما مورد تحسین منقتدین و تماشاگران قرار گرفت و توانست نمرات و نقد های مثبتی را از دو جهت نیز به دست آورد.

سایر اطلاعات فیلم :

  • رده سنی : PG-13 | تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۳ سال مناسب نیست!
  • نویسندگان : Paul Laverty
  • مدت زمان : ۱۱۱ دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *