س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

آشنایی با کتاب “در جستجوی آن”

کتاب “در جستجوی آن” تجربیات و سفر ۱۰۴ روزه ایمان آذیش کوهنورد مطرح ایرانی به قله اورست را روایت میکند؛سفری مهیج و پرخطر که از فرودگاه آغاز شد و در بام جهان به پایان رسید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،کتاب در جست و جوی آن ۱۰۴ روز از زندگی نویسنده در صعود به قلهٔ اورست است. نویسنده پس از گذشتنِ ۲ سال از این صعود بود که تصمیم گرفت روزنوشت‌های صعودش را منتشر کند. یادداشت‌هایی که در این کتاب می‌خوانید، روزانه و در میان گرما، سرما، باد، طوفان، برف، یخ و در وضعیت‌هایی متفاوت با زندگی روزانهٔ شهری نوشته شده‌اند؛ بر روی کاغذهایی مچاله و در میان هیمالیا. هیمالیا سرزمین برف و یخ است؛ طبیعتی که روزگاری دست‌نیافتنی و بکر بود، اما ایمان آذیش همانند افرادی دیگر به این منطقه رفت تا روزانه بنویسد و یادداشت‌هایش را در اختیار ما قرار دهد. این نوشته‌ها در ارتباط با گروه و محیطی هستند که نویسنده صعود را با آن‌ها به پایان برده است؛ یعنی کوه‌نوردهایی از ملیت‌های گوناگون و با ویژگی‌های مثبت و منفی مختلف.

خواندن کتاب در جست و جوی آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب در جست و جوی آن

«هواپیما فرود آمد. به کاتماندو رسیدم. پایتخت کشور نپال. بهشت کوهنوردان. کشوری بسیار کوچک که بین چین و هند قرار گرفته است. بیشتر محدوده‌ی نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیاست و هشت قله از چهارده قله‌ی هشت هزار متری در مرزهای این کشور قرار دارند.

بهار و پاییز فصل‌های مناسب هیمالیانوردی هستند به همین دلیل فرودگاه خیلی شلوغ بود. در محل تحویل بار، مسافران لا‌به‌لای وسایل انباشته شده به دنبال چمدان‌هایشان می‌گشتند. در آن همهمه، وسایلم را پیدا کردم و به سمت در خروجی رفتم. حس می‌کردم یک گام به اورست نزدیک‌تر شده‌ام. قله‌ای که هنوز خیلی دور است و نمی‌دانم چند گام دیگر با آن فاصله دارم.»

*

«آن داستان و شاید این کتاب، قصه‌ی موجوداتی هستند که در آغاز انباشته از چارچوب، ساختار و هدف هستند. ولی با یک اتفاق و در مواجهه‌ای بی‌واسطه با «خود»، در یک لحظه تمام داشته‌هایشان را از دست می‌دهند و تهی بودنی را لمس می‌کنند که سرآغاز جست‌وجویی جدید و ِ بارِ مسئولیتی سنگین‌تر است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *