ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

آشنایی با ۵ مورد از پرطرفدارترین قهوه های جهان و روش تهیه آنها

قهوه را باید پرطرفدارترین نوشیدنی جهان امروز دانست. این نوشیدنی به دلیل انرژی و آدرنالینی که در بدن فعال می‌کند لقب دانه های طلایی را یدک می‌کشد.

در این مطلب با توریسم اینترنشنال همراه باشید تا شمارا با ۵ مورد از پرطرفدارتین قهوه های جهان آشنا کنیم.

۱.قهوه ترک

قهوه ی ترک از دانه های برشته شده قهوه تهیه می شود.این قهوه در کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه، ایران و یونان ایجاد شده است. مصرف ۲ فنجان قهوه ترک در روز، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سنگ کسیه صفرا را تا۴۵ درصد کاهش می دهد.همچنین باعث تحریک سیستم عصبی می شود و کمبود انژی را تامین می کند.برای درمان افسردگی نیز مفید است.اگر میخواهید تا صبح بیدار بمانید یا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، قهوه ترک بهترین انتخاب است.

۲.اسپرسو

اسپرسو، قهوه ای غلیظ با عطری قوی است که با عصاره گیری از قهوه تهیه می شود. این نوع قهوه ریزتر از قهوه ترک آسیاب می شود. اسپرسو یک قهوه فوری و خوش طعم است. می توانید با مقداری پودر قهوه و با استفاده از دستگاه موکاپات یا همان قهوه ساز روگازی، یک اسپرسو خوش طعم تهیه کنید.

۳. کافه لاته

این قهوه همانطور که از نامش پیداست شیر قهوه است. کافه لاته از ترکیب اسپرسو، فوم (کف شیر) تهیه می شود. بدین صورت که اسپرسو را کف فنجان بریزید و روی آن شیر و فوم شیر اضافه کنید.

۴. کاپوچینو

نوعی قهوه ایتالیایی است که با اسپرسو درست می شود. تفاوت کاپوچینو با لاته این است که طعم قهوه غالب تر از شیر است. اسپرسو را در فنجان ریخته؛ سپس شیر و در نهایت فوم شیر را اضافه کنید.

 

۵. آمریکانو

این نوع قهوه به اسپرسو بسیار نزدیک است چون در آن از شیر استفاده نمی شود. در واقع ترکیبی از اسپرسو و آب داغ که کاملا هم رقیق است. آب داغ را داخل فنجان ریخته، سپس اسپرسو را روی آن  میریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *