پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

آلوده ترین شهر جهان را بشناسید

شهر «بهیوادی» در ایالت راجستان هند به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شده است و گفته می شود آلودگی هوای گسترده در این شهر می تواند حداقل تا ۹ سال، عمر مفید ساکنان این شهر را کاهش دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بهیوادی شهری واقع در ایالت راجستان هند به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شد. گزارش انجام گرفته در ماه گذشته از سوی یک شرکت فناوری سوئیسی بر روی ۶ هزار و ۴۷۵ شهر جهان نشان داد که بهیوادی از نظر کیفیت آب و هوا در بدترین جایگاه در میان این شهرهای جهان قرار دارد.

هوای این شهر ۲۰ برابر بیشتر از آنچه که سازمان بهداشت جهانی مشخص کرده است، ذرات ریز معلق در هوا را حمل می کند که این ذرات می توانند به اعماق ریه ها و سیستم قلبی عروقی نفوذ کنند و بدترین بیماری های قلبی و تنفسی را برای افراد ساکن در آن ایجاد کنند.

کارگران در این شهر با بیشترین خطرات بهداشتی مواجه هستند و با وجود بیشترین میزان گرد و غبار و دود به این خاطر که با خطرات این هوای آلوده آشنا نیستند، در این شهر از ماسک استفاده نمی کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر ضمن ابراز تاسف از این حجم از آلودگی، زندگی در بهیوادی را به زندگی در یک دیوانه خانه تشبیه می کند و می گوید: «اگر به کار کردن ادامه ندهیم، قطعا زودتر خواهیم مرد، چرا که وضعیت اقتصادی اکثر مردم این شهر نامطلوب است».

بر اساس گزارشی که توسط گروه تحقیقاتی آمریکایی موسسه سیاست انرژی در دانشگاه شیکاگو منتشر شده است، چنین ترکیبی از آلاینده‌ها در هوا احتمالاً طولِ عمر حدود ۴۰ درصد از هندی‌ها را تا بیش از ۹ سال کاهش می‌دهد.

تحلیلگر مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک مستقر در دهلی هم می گوید: «این هوا یک سم بسیار خطرناک است که خیلی آهسته بدن شما را در طول سال ها تحت تاثیر قرار می دهد».

طبق گزارشی که سال گذشته توسط صندوق غیرانتفاعی هوای پاک تهیه شد، آلودگی هوا برای مشاغل هندی حدود ۹۵ میلیارد دلار در سال هزینه دارد.

فعالان حقوق کار هم می گویند که این هوا می تواند تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد فیزیکی کارگران داشته باشد، بهره وری آنها را کاهش دهد و در نتیجه هزینه های پزشکی اضافی بسیاری را به همراه داشته باشد.

گفته می شود که تنها راه مقابله با این میزان آلودگی هوا در بهیوادی این است که کارخانه‌هایی که از سوخت‌های کثیفی مانند زغال سنگ، چوب و گازوئیل استفاده می‌کنند، جایگزین‌های پاک‌تری مانند گاز طبیعی را به جای این سوخت ها استفاده کنند. امری که با توجه به وضعیت اقتصادی این شهر می تواند بسیار زمان بر و پر هزینه باشد.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *