ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

آماده سازی ۵۰ بستر برای رای سرمایه گذاری در بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون حدود ۵۰ بستر برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و صنایع دستی و بومگردی برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

 به گزارش توریسم اینترنشنال،علیرضا جیلان روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مصوب شد که از این مبلغ تاکنون ۸۳ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: در سال گذشته ۶۳ موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمانپذیر، اردوگاه گردشگری، مراکز تفریحی و آب‌درمانی در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

جیلان به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام “رشد تولید و مهار تورم” اشاره و تصریح کرد: تولید انواع محصولات مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند سهم بسزایی را در تولید کشور ایفا کند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: واگذاری بناها و محوطه‌های تاریخی واجد شرایط به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، می‌تواند به حفظ و نگهداری این بناها کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقامت ۸۲ هزار و دو مسافر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این تعداد اقامت در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستادهای اسکان استان بوده است.

وی بیشترین خودرو ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز را مربوط به استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان و فارس دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید سعید فطر با پیک ورود مسافر و گردشگر به استان مواجه شویم.

جیلان در خصوص جذب سرمایه‌گذار و کاهش کاغذبازی اداری برای صدور انواع مجوزها تاکید کرد: در این راستا انواع مشوق‌ها و تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

امسال برای ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران سه هزار و ۶۰۰ تخت در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

هم‌اکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *