ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

آمادگی بندرعباس برای برگزاری دوره های هتلداری و گردشگری

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از ایجاد رشته های هتلداری و گردشگری در هنرستان دخترانه آینده سازان و دبیرستان پسرانه پروفسور حسابی شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمد محسنی تصریح کرده که مراکز آموزشی مذکور از مهرماه سال جاری آماده پذیرش افراد علاقه‌مند به حوزه های هتلداری و گردشگری هستند.

وی گفت: استان‌ها با جاذبه‌های تاریخ، فرهنگی و طبیعی خاص خود شناخته می‌شوند بنابراین، آموزش به افراد در رشته‌های گردشگری و هتلداری امکان مشارکت در حفظ و نگهداری و همچنین ترویج این جاذبه‌ها را می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: رشته‌های گردشگری و هتلداری یکی از تاثیرگذارترین رشته‌ها در موفقیت صنعت گردشگری و هتلداری هستند که با رشد روزافزون صنعت گردشگری، نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده در این رشته‌ها به یکی از ستون‌های اصلی موفقیت این صنعت تبدیل خواهند شد.

محسنی خاطرنشان کرد: آموزش رشته‌ گردشگری و هتلداری در هنرستان‌ها باتوجه به نقش مهم گردشگری در توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال‌زایی، می‌تواند به درآمدزایی و اشتغال‌زایی جوانان کمک کند.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه گردشگری و صنعت هتلداری به دانش‌آموزان این رشته‌های تحصیلی، امکان یافتن شغل پس از دانش‌آموختگی را می‌دهد و بازار کار آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان خاطرنشان کرد: افرادی که بعد از هنرستان تمایل به تحصیل در این رشته‌ها را داشته باشند هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه می‌توانند در مراکز و تاسیسات گردشگری مشغول فعالیت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *