ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

آمادگی پروژه های گردشگری خراسان شمالی برای بهره‌برداری

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی خراسان شمالی، همزمان با هفته گردشگری از آمادگی بسیاری از پروژه های گردشگری استان برای بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی مستوفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح های گردشگری شامل چهار هتل، پنج مجتمع گردشگری، سه اقامتگاه بوم گردی و ۲ مرکز تفریحی و سرگرمی است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح های گردشگری برای ۳۴۶ نفر شغل ایجاد می شود و ۲۷۰ اتاق به ظرفیت اقامتی و رفاهی استان افزوده می شود.

به گفته مستوفیان؛ استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۴۱ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

وی با اشاره به آغاز ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در اماکن گردشگری خراسان شمالی، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری می تواند نقش موثری در ماندگاری مسافران و توسعه صنعت گردشگری داشته باشد که در همین راستا ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی سطح استان اختصاص یافت.

نقش فضای مجازی در معرفی ظرفیت های گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: شبکه‌های اجتماعی ابزار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و این ظرفیت در صورت استفاده هدفمند با تولید محتوای فاخر می‌تواند در جذب گردشگر نقش بسزایی ایفا کند.

مستوفیان تصریح کرد: در این زمینه فعالان گردشگری در فضای مجازی می توانند با سفر به مناطق بکر و روستاهای خاص خراسان شمالی و معرفی این مناطق موجب رونق گردشگری استان شوند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *