پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آمادگی پیست اسکی «کاکان» یاسوج برای میزبانی از ورزشکاران و گردشگران

پیست اسکی کاکان در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری در دهستان کاکان واقع شده و اکنون در فصل زمستان همزمان با افزایش بارش های زمستانی پذیرای گرشگران داخلی و خارجی شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، با بارش برف در ارتفاعات یاسوج، پیست اسکی “کاکان” با انواع ورزش‌ها و سرگرمی‌های زمستانی رونق دوباره‌ای گرفت. “حمید زرافشان”، رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: با بارش برف در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد شرایط لازم برای بازگشایی پیست اسکی کاکان فراهم شد.

وی از راه‌اندازی برف کوب و تجهیز پیست اسکی کاکان خبر داد و افزود: این پیست با دستگاه برف کوب برای ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی آماده شده است.

زرافشان با بیان اینکه آماده پذیرایی از گردشگران و اسکی بازان خارجی و داخلی هستیم، اظهارکرد: امسال با توجه به شرایط آب و هوا پیست اسکی کاکان از روز جمعه ۱۷ دی ماه  ۱۴۰۰ افتتاح و بازگشایی شده است و در صورت تداوم شرایط بارش برف تا پایان امسال پذیرای علاقمندان، ورزشکاران و گردشگران به رشته اسکی است.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد اسکی را تنها رشته مفرح زمستانی عنوان کرد وادامه داد: ترافیک روزهای پایانی هفته در صورت بارش برف و رحمت الهی به عنوان معظل بزرگ در تردد ورزشکاران پیست اسکی کاکان است.

رزافشان ضمن تشکر از پلیس راه، راهداری و نیروی یگان امداد و یگان ویژه نیروی انتظامی خواستار همکاری بیش از پیش از مسئولان استان شد.

وی راه انداری مدرسه اسکی و استعداد یابی ورزشکاران زیر ۱۲ سال را در روزهای شنبه تا چهارشنبه بصورت رایگان و پنجشنبه و جمعه برای برزگسالان را یکی از برنامه‌های مهم این هیات عنوان کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این رشته مفرح و شاد زمستانی شد.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای ورودی و استفاده از ظرفیت پیست در دیگر مناطق کشور، هر ورزشکار یک میلیون تومان باید هزینه کند، تاکید کرد: این مبلغ در پیست اسکی کاکان  یاسوج۳۰ هزار تومان پیش بینی شده و آموزش به افراد زیر ۱۲ سال در این پیست رایگان بوده که استقبال از آموزش اسکی تاکنون مطلوب بوده است.

رزافشان با بیان اینکه پیست اسکی مکانی برای پرداختن به ورزش اسکی است و تیوپ سواری در این مکان‌ها ممنوع و غیرمجاز است، اظهارکرد: در چند سال اخیر شبه ورزشی به نام تیوپ سواری در بین مردم رایج شده که متاسفانه با وجود مفرح و هیجانی بودن آن آسیب‌های بی شمار و بعضا جبران ناپذیری را به تیوپ سواران وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ نفر اسکی باز فعال و شناسنامه دار در رده های مختلف سنی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

رئیس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آنتن دهی تلفن همراه در پیست اسکی به علت جمعیت زیاد و استقبال زیاد مردم استان و استانهای همجوار از این پیست در روزهای تعطیل جوابگو نیست که از شرکت مخابرات استان انتطار داریم جهت ارتقای دکل مخبراتی این منطقه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

رزافشان در خصوص وضعیت پارکینگ پیست اسکی نیز بیان کرد: این پیشت پارکینگ دارد که با همکاری راهداری استان به زودی پارکینگ آماده و برف روبی خواهد شد.

گفتنی است که پیست اسکی کاکان در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و دارای ظرفیت بی بدیلی در حوزه گردشگری و ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود. این پیست در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری در دهستان کاکان واقع شده و در این فصل پذیرای گرشگران داخلی و خارجی است.

پیست کاکان نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان‌های جنوبی کشور است و به همین دلیل شرایط منحصر به فرد آن باعث حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی در این منطقه می‌شود. در این پیست همه روزه آموزش اسکی ویژه همه سنین با حضور مربیان مجرب برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *