ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

آیا نام کشور هند به بهارات تغییر می کند؟

بهارات یا هند؟ هنوز مشخص نیست نام کشور بزرگ آسیای جنوبی در آینده چه خواهد بود. مقامات این کشور اصرار به انتخاب نامی را دارند که پیش از دوران استعمار هند توسط انگلیس بر این سرزمین بوده و اکنون هم مردم بسیاری از واژه بهارات برای نام بردن کشور خود استفاده می کنند. اما هنوز این نام جدید به طور رسمی پذیرفته نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، اصرار بر تغییر نام «هند» همچنان از سوی مقامات این کشور وجود دارد، طوری که مودی در نشست گروه ۲۰ با عنوان «بهارات» سخنرانی کرد.

استفاده از عنوان «بهارات» بار دیگر بر شائبه‌ تغییر نام رسمی هند دامن زد. ناندرا مودی نخست وزیر این کشور روز شنبه در مراسم افتتاحیه نشست گروه ۲۰ در حالی سخن می‌گفت که روی پلاک (حاوی نام و عنوان سخنگو) مقابل او به جای هند از واژه «بهارات» استفاده شده بود.

در لوگوی رسمی نشست گروه ۲۰ هم به انگلیسی هند و به زبان هندی، بهارات نوشته شده است. در حالیکه تا پیش از این تنها از واژه هند استفاده می‌شده است.

«بهارات»، «بهاراتا» و «هندوستان» نام‌های پیش از دوران استعمار هستند که عامه مردم در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده می‌کنند اما در مراودات و مکاتبات رسمی دولتی عموما تاکنون از واژه هند استفاده می‌شده است.

هفته گذشته نیز دروپادی مورمو کارت دعوت شام سران گروه ۲۰ را با عنوان رئیس‌جمهور «بهارات» امضا کرده بود. خانم مورمو هم مانند مودی عضو حزب حاکم بهاراتیا جاناتا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *