ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

اتمام بازسازی و کاشی‌کاری نمای بازار صنایع دستی ایلام

مدیر کل گردشگری ایلام در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد کاشی کاری و تزئین نمای بازارچه صنایع دستی پس از مدت ها به پایان رسید.وی در ادامه عنوان کرد بازسازی این بازارچه در اشتغال زایی به ویژه فعالان و هنرمندان صنایع دستی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات داخلی به‌ویژه صنایع دستی مختلف است.

 وی ابراز امیدواری کرد: با توجه بیشتر به صنایع دستی علاوه بر اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری، میراث بومی استان نیز حفاظت شود.

شریفی یادآور شد: این بازارچه به عنوان تنها بازارچه دائمی محل عرضه و فروش دست‌آفرینه‌های هنری است که توسط اداره کل در اختیار هنرمندان و صنعتگران استان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هنرمندان رشته‌هایی مانند گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، سفال‌گری، نقاشی روی سفال و سرامیک، محرق گندم، معرق چوب، سنگ‌تراشی، حصیربافی، خراطی چوب، صنایع‌چوبی، گیوه‌بافی، محصولات نمدی و دیگر هنرصنعت ها در ۲۳ غرفه این بازارچه فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: با اعتبارات تخصیص‌یافته تلاش می شود دیگر کاستی‌های احصا شده بازارچه صنایع‌دستی ایلام رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام دارای ۳۳ هنر صنعت در صنایع دستی و سوغات‌محلی با ۹ هزار هنرمند صنعتگر سازماندهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *