ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

احیای گلیم صوفی فهرج پس از ۵۰ سال فراموشی

گلیم بافی به روش صوفی در شهرستان فهرج واقع در استان کرمان پس از گذشت ۵۰ سال از عدم حمایت از این هنر بزرگ صنایع دستی این استان با حمایت میراث فرهنگی احیا می شود. گلیم های ایرانی به دو روش: کرباس و صوفی نیز در دارهای عمودی یا ایستاده، افقی یا زمینی بافته می شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج از احیای گلیم صوفی این شهرستان با حمایت مالی خانه صنایع‌دستی غزاله خبر داد.

 

حمید وحیدزاده با اشاره به حمایت مالی ۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی از صنایع‌دستی شهرستان فهرج اظهار کرد: خانه صنایع‌دستی غزاله با مدیریت و حمایت معصومه گیتی طی چهار سال گذشته در زمینه تولید، آموزش و توسعه و ترویج صنایع‌دستی این شهرستان فعالیت‌های موثری انجام داده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج با اشاره به راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی توسط این حامی مالی افزود: در این خانه که با تعامل و همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده فعالیت‌های مرتبط با صنایع‌دستی همچون آموزش، تولید، بسته‌بندی، برپایی نمایشگاه دائمی، بازاریابی برای حضور در نمایشگاههای ایرانی و خارجی، ارائه تسهیلات مالی و کمک به احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع‌دستی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای گردشگری، ایجاد موزه صنایع‌دستی و… از دیگر برنامه‌های مد نظر خانه صنایع‌دستی غزاله در فهرج خواهد بود.

وحیدزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه دستگاه‌های دولتی شامل فرمانداری، آموزش و پرورش و همچنین شهرداری این منطقه حمایت خوبی از صنعت گردشگری و همچنین بخش خصوصی این شهرستان دارند که جای تقدیر دارد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *