ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

اختصاص ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی کردستان

رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی کردستان از اختصاص ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع دستی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،منصور مهرزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از اعتبارات بند الف تبصره ١٨، مبلغ ۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی در سال‌های ١۴٠٠ و ١۴٠١ در استان تصویب شد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های ویژه این اداره‌کل و اختصاص تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ١٨ به منظور حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان، پرداخت تسهیلات به ١۶٣ طرح و به‌ مبلغ ۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال از منابع‌ یاد شده، در دستور کار قرار گرفت و در کمیته‌های استانی تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه ٨۵ طرح در دست اجرا نیز در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است، ادامه داد: جلسات مکرر با بانک‌های عامل به‌ منظور انجام پیگیری‌های لازم در حال برگزاری است تا در اسرع وقت پرونده پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها به مرحله اجرا و پرداخت برسد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری اعضای کمیته استانی تبصره ١٨ و مدیران عامل بانک‌ها، این منابع هرچه سریع‌تر جذب و زمینه حمایت از ایجاد اشتغال و روند رو به رشد رونق گردشگری در سالی که با نام “مهار تورم، رشد تولید” مزین شده، فراهم شود.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *