ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

اداره حفاظت از محیط زیست مجوز اجرای طرح های گردشگری در جزیره آشوراده را صادر کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در کنفرانسی اعلام کرد:ضمن بررسی های انجام شده توسط کارشناسان هیچ مشکلی برای اجرای طرح های گردشگری در جزیره آشوراده وجود ندارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدرضا کنعانی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، اظهار کرد: در راستای این طرح و ضرورت حفظ بافت طبیعی این جزیره، اقامت شبانه طرح گردشگری آشوراده به بافت روستا منتقل شد.

وی بیان کرد: طرح گردشگری آشوراده در وسعت ۲۲ هکتار اجرا می شود و تاکنون نیز ۶ مجوز بوم‌گردی برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین لایروبی خلیج گرگان را اقدامی موثر برای حفظ محیط زیست منطقه دانست و گفت: لایروبی کانال آشوراده در سفر دور رییس جمهور مورد بهره‌برداری خواهد شد.

کنعانی ادامه داد: لایروبی خلیج گرگان یک اقدام اضطراری به شمار می‌رود تا مداخلات بعدی انجام شود که یکی از مراحل بعدی این اقدامات، پمپاژ آب دریای خزر به خلیج گرگان است.

منعی برای اجرای پروژه طبیعت‌گری جزیره آشوراده وجود ندارد

وی ادامه داد: دولت توجه جدی و ویژه‌ای به احیای خلیج گرگان دارد که در این راستا ۶۰ هزار میلیارد ریال در قابل پروژه‌های گوناگون در سفر دوم رییس جمهور آماده دریافت مصوبه است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این اعتبار ، ۱۵ اقدام مداخله ای برای احیای خلیج گرگان سرعت بیشتری خواهد گرفت و تا حداکثر یک سال به پایان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *