ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

ارائه ۷۰ بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی البرز اعلام کرد:۷۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.

” رحیم خاکی ” روز دوشنبه درحاشیه بازدید از دربند روستای ولیان شهرستان ساوجبلاغ یکی از مناطق دارای جغرافیایی طبیعی و گردشگری در غرب استان البرز افزود: همچنین ظرف ۲ سال آینده حداقل ۴۰ مجموعه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در جهت ایجاد زیرساخت های مناسب برای استفاده مردم راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: بر اساس گزارش ها حضور گردشگران در مناطق تفریحی در ساوجبلاغ همراه با مشکلاتی است که به عنوان یک وظیفه حاکمیتی باید زیرساخت ها را به نحو احسن برای امنیت بیشتر گردشگران مهیا کنیم، بنابراین دراین زمینه ظرف مدت کوتاهی با همراهی دهیاران ظرف مدت کوتاهی از چند روستایی که مشکلات بیشتری در این حوزه دارند شروع خواهیم کرد.

خاکی گفت: با همکاری همه نهادها، سازمان های دولتی و حمایت مردم امیدواریم بتوانیم تهدید در حوزه گردشگری را به فرصت در جهت ایجاد اشتغال و بهره وری مردم تبدیل کنیم تا مردم بتوانند از اقتصاد گردشگری بهره مند شوند.

وی بیان کرد: قطعا مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که می‌شود با اندیشیدن تدابیری در این خصوص شاهد شیرین شدن کام مردم منطقه در جهت تسهیل استفاده از این محیط ها باشیم.

خاکی یادآورشد: برای تکمیل و کمک به سازه ها و تاسیسات گردشگری که با مشکل مواجه بودند اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارات و تسهیلات بانکی برای توسعه بوم گردی اعطاء شده است.

 

سعید فلاح پور” رییس شورای شهرستان ساوجبلاغ نیز با اشاره به بخشی از مشکلات روستاها گفت: از مهمترین مشکلات و کمبودهایی که ساکنان روستای دربند ولیان با آن مواجه هستند می‌توان به عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه، ساخت و سازهای غیرمجاز، تصرف حریم رودخانه و وضعیت نامناسب جاده دسترسی روستا اشاره کرد.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار اهالی روستا در حوزه گردشگری نیازمند زیرساخت ها و امکاناتی از قبیل سرویس های بهداشتی و راه اندازی بوم گردی ها هستیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تدبیر مدیران بالادستی در شهرستان ساوجبلاغ شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد روستاییان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *