پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال جام جهانی قطر

ارزان ترین تورهای جام جهانی قطر چقدر هزینه دارد؟

با آغاز مسابقات جام جهانی قطر فرصت برای کشورهای حوزه خلیج فارس برای توسعه گردشگری بسیار مناسب می باشد حالا گردشگران علاقه مند به این تماشای این مسابقات چه هزینه هایی باید متقبل شوند؟

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ براساس آنچه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اعلام کرده است، «یک شرکت همکار» که مشخص نیست کدام شرکت است تعداد ۹هزار بلیت برای ۳ بازی گروهی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲قطر وارد کشور کرده و حالا در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار می‌دهد تا در قالب تورهای جام‌جهانی به مسافران ایرانی قطر فروخته شود.

اما قیمت این بلیت‌ها چقدر است؟ براساس آنچه این انجمن اعلام کرده است، قیمت بلیت هر کدام از بازی‌های ایران در جام جهانی قطر ۹۵۰دلار است که دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند این بلیت‌ها را با ۵درصد کمیسیون به مسافران قطر بفروشند. اگر قیمت دلار را ۳۲هزار تومان درنظر بگیریم بدین‌ترتیب قیمت ۳بلیت بازی ایران در جام جهانی قطر ۲۸۵۰دلار برابر با ۹۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

۳ بازی ایران در قطر طی ۱۰روز انجام می‌شود و اگر یک ایرانی بخواهد علاوه بر تهیه بلیت بازی‌ها تورهای تعریف شده برای بازی‌های جام جهانی را هم خریداری کند با هزینه ۱۰روز اقامت در هتل‌های قطر باید مبلغی بیش از ۱۵۰میلیون‌تومان پرداخت کند. در اطلاعیه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به دفاتر گردشگری آمده است که «یک شرکت همکار» موفق شده امتیاز نمایندگی رسمی Match hospitality (نمایندگی اصلی فیفا در فروش بلیت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲)را کسب کند و با توجه به مذاکرات انجام شده حدود ۳هزار بلیت برای هر بازی ایران در اختیار این شرکت قرار داده شده است. بنابراین دفاتر خدمات مسافرتی ۲۴ساعت فرصت دارند برای مشارکت در این پروژه نامه درخواست به این انجمن ارسال کنند.

خرید حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۳۰۰بلیت نیز برای دفاتر خدمات مسافرتی که بخواهند در معامله این شرکت حضور داشته باشند الزامی است.

طرح دیگر ایران برای حضور فعال در رویداد گردشگری جام جهانی قطر اما تبدیل جزیره کیش و قشم به هاب اقامتی گردشگران جام جهانی و اعزام گردشگران از این دو جزیره برای تماشای مسابقات جام جهانی بود و حالا براساس خبری که محسن قریب، مدیر ستاد امور جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش، به‌عنوان متولی اصلی رویداد جام‌جهانی در کیش، اعلام کرده است، حداکثر قیمت سفر به قطر از جزیره کیش برای گردشگران جام جهانی ۱۰میلیون تومان رفت و برگشت از مرز هوایی است و مبلغ ۵میلیون تومان نیز اقامت ۳ روزه گردشگران در کیش برای تماشای بازی بعدی است.

براساس این اعلام، درصورت داشتن ۳ بلیت بازی‌های جام جهانی که ۹۰میلیون‌تومان هزینه دارد، ۴۵میلیون تومان نیز هزینه رفت و برگشت و اقامت در جزیره کیش از ایران به قطر و بالعکس است. با این حساب حتی جزیره کیش هم برای سفر گردشگران ایرانی به قطر با هدف تماشای بازی‌های جام جهانی رقمی حدود۱۴۰میلیون تومان هزینه دارد.

اعزام گردشگران جام‌جهانی از کیش

محسن قریب خبر داده است که اعزام گردشگران جام‌جهانی از کیش به قطر همچنان در دستور کار است تا تماشاچیان جام‌جهانی بتوانند با اقامت در کیش برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر بروند و پس از تماشای بازی به کیش بازگردند. آنطور که این مدیر ستاد امور جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش گفته است یک مانع قانونی مهم در مسیر گردشگران جام‌جهانی وجود دارد و آن هم شرط کشور قطر برای صدور ویزای جام جهانی است.

محسن قریب می‌گوید: تا زمانی که مانع قانونی برداشته نشود امکان عملیاتی کردن برنامه میزبانی کیش از گردشگران جام جهانی قطر وجود ندارد. سفر به قطر نیازمند داشتن ویزای ورود است و قطر برای صدور ویزا دو شرط اصلی گذاشته است. نخست داشتن بلیت تماشای بازی‌های جام جهانی و دیگری داشتن برگه رزرواسیون هتل‌های قطر که با این شرط هیچ‌یک از مسافران جام جهانی قطر قادر به ورود مجدد به کیش و اقامت در این جزیره برای تماشای بازی بعدی نخواهند بود. این مسئول رویدادهای کیش از تداوم مذاکرات با مسئولان «هیا کارت» قطر خبر می‌دهد تا هتل‌های جزیره کیش نیز در گروه هتل‌های قطری قرار بگیرند تا گردشگران حاضر در این هتل‌ها در گروه اقامت‌کنندگان در هتل‌های قطر قرار بگیرند و منعی برای تردد به قطر و بازگشت به کیش نداشته باشند. به‌گفته محسن قریب، باید این مانع برطرف شود و سازمان منطقه آزاد کیش هنوز در مذاکره با «هیا کارت» قطر است تا مسیر گردشگری جام‌جهانی میان ایران و قطر تسهیل شود.

‌کیش در انتظار هیا کارت قطر

مدیر ستاد امور جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش تأکید کرد: اگر هتل‌های کیش در فهرست «هیا کارت» قطر قرار بگیرند هزینه سفر به قطر و تماشای بازی‌های جام‌جهانی از مبدا کیش نصف هزینه‌های سفر به قطر و اقامت در هتل‌های آن کشور از مبداء تهران خواهد بود.

این مقام مسئول در جزیره کیش در ارتباط با بخشنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای فروش بلیت‌های جام جهانی توسط «یک شرکت همکار» که به ادعای این انجمن توانسته است نمایندگی فروش بلیت‌های جام جهانی قطر را در ایران کسب کند، به همشهری گفت: خرید بلیت‌های جام‌جهانی قطر مشروط به ثبت‌نام در سایت مشخص شده از سوی فیفاست و تا جایی که می‌دانم بلیت‌ها براساس قرعه‌کشی به علاقه‌مندان تعلق می‌گیرد.  وی افزود: تا همین امروز هم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع فروش بلیت‌های جام جهانی در ایران را تأیید نکرده است. محسن قریب تأکید کرد: بلیت گروهی جام‌جهانی در این دوره به هیچ‌کس واگذار نشده است و فروش بلیت براساس قرعه‌کشی و ثبت‌نام قبلی متقاضیان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نگرانی ها از تقویت پروژه ایران هراسی با آغاز جام جهانی قطر

قیمت چند صد میلیونی تور جام جهانی قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *