ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

از صدور آنلاین اسناد تا برگزاری سه رالی بین‌المللی در بهار ۱۴۰۲

در نشست خبری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی بر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی در کمتر از پنج دقیقه و به‌صورت کاملا آنلاین اشاره شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛نشست خبری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی با حضور اصحاب رسانه صبح امروز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ساختمان این کانون برگزار شد.

محمد حسین صوفی کانون را از قدیمی‌ترین نهادهای حوزه گردشگری خواند و گفت:این کانون که سابقه‌ای حدود ۹۰ ساله دارد برای ایجاد تسهیلات بین گردشگران و توریست‌ها تشکیل شده است و به‌خصوص برای کسانی که قصد تردد زمینی در مرزها را دارند سعی کرده تا تسهیل‌گری را برای گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی به وجود آورد.

وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان نماینده کشور در برخی از سازمان‌های بین‌المللی عضویت جدی دارد. یکی از آن‌ها فدراسیون اتومبیل‌رانی جهانی است و به نمایندگی از آن‌ها گواهینامه و پلاک بین‌المللی صادر می‌کنیم. همچنین اقدام به تولید و توزیع پلاک های تاریخی در سال گذشته کردیم که فصل جدیدی در فعالیت های کانون محسوب می‌شود.

صوفی خاطر نشان کرد:عضویت در اتحادیه بین‌المللی جهانگردی که مسئولیت ساماندهی توریست‌های دنیا را دارد و همچنین سازمان جهانی گردشگری و سازمان جهانی گمرک نیز از دیگر سازمان‌هایی است که در آن‌ها عضویت فعال داریم.

به گفته مدیرعامل کانون جهانگردی عضویت در شورای ۶ نفره فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی که با عنوان «فیا» شناخته می‌شود از دیگر حضور بین‌المللی این کانون است.

وی به سایر فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت:صدور اسناد و مدارک بین‌المللی از جمله گواهینامه بین‌المللی، کارنه (دفترچه مالکیت خودرو) و پلاک بین‌المللی برای اشخاص و خودروهایی که بخواهند از کشور خارج شوند از دیگر اقدمات این کانون است که هر فردی که بخواهد از کشور خارج شود حتما باید با خود به‌همراه داشته باشد. نکته‌ای که نسبت به گذشته در این حوزه اتفاق افتاده است صدور کمتر از پنج دقیقه اسناد است در حالی که در گذشته مدت زمان زیادی برای صدور آن‌ها طول می‌کشید؛ ولی الان کاملا به‌صورت آنلاین انجام می‌شود به‌طوری که با رشد ۵۰ درصدی ما در صدور مدارک بین‌المللی روبه‌رو بودیم.

صوفی ادامه داد:برای  سال ۱۴۰۲ برچسبی به‌صورت دیجیتال در حوزه اسناد بین‌المللی تهیه شده است تا کسانی که سفرهای بین‌المللی می‌کنند، امکان رهگیری آن‌ها را در سراسر دنیا داشته باشیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی به مسئولیت هماهنگی اتومبیل‌رانی کلاسیک و برگزاری رالی و کمپینگ اشاره کرد و بیان داشت:در این حوزه‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشتیم و حتی یکی از رالی‌هایی که امسال برگزار کردیم؛ رالی ویژه بانوان بود که بسیار نیز مورد توجه واقع شد.

به گفته صوفی حمایت از کمپ‌ها، کاروان‌ها و برطرف کردن مشکلات این حوزه در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوب دیگری بود که انجام دادیم به‌طوری که با این حمایت تولید کننده‌های کمپر اقدام به تولید بیشتر کمپر و کاروان کردند که به اشتغال‌زایی این حوزه هم کمک جدی‌تری کرد.

وی ادامه داد:راه‌اندازی باشگاه سفیران ایمنی جاده‌ها که در راستای کاهش خطرات جاده‌ای است و همچنین همکاری موتورسواران بالای ۲۵۰ سی ‌سی با پلیس در جاده‌ها از دیگر اقدامات کانون بود.

صوفی افزود:در سال گذشته همایش‌های وسایل تاریخی را برگزار کردیم  و همچنین به ایجاد امداد آفرود اقدام کردیم که در زلزله خوی و برف کوهرنگ حضور ثمربخش داشتند. در نظر داریم  تا در بهار ۱۴۰۲ نیز سه رالی بین‌المللی پرسپولیس تا آکروپولیس که از شیراز تا یونان است، رالی پبام‌آوران نوروزی از ایران تا تاجیکستان و بالعکس و رالی کشورهای حوزه خزر و خلیج فارس را برگزار کنیم.

مدیر عامل کانون جهانگردی به فعالیت در حوزه امداد خودرو اشاره کرد و گفت: این مجموعه به گردشگرانی که به کشور می‌آیند یا خارج می‌شوند خدمات ارائه می‌دهد و ۱۴۰۰ خودرو در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کنند که خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بود. سعی کردیم تا با راه‌اندازی اپلیکیشن هوشمند محور امداد خودرو در هر لحظه از شبانه‌روز بر فعالیت‌های آن‌ها نظارت کنیم.

صوفی به برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی در خارج از کشور که به کانون سپرده شده است اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:در راستای این وظیفه خطیر که توسط وزیر میراث و گردشگری به کانون سپرده شد سعی کردیم تا به بهترین نحو فعالیت کنیم و در این راستا نمایشگاه فیتو را در مادرید اسپانیا برگزار کردیم و در نمایشگاه دیگری که از ۲۵ تا ۲۸ اسفند در مسکو برگزار می‌شود سعی شده تا از حضور حداکثری آژانس‌های مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری بهره‌مند شویم و امیدواریم  که این نمایشگاه‌ها موجب رونق و توسعه  حوزه گردشگری کشور شود.

وی در پایان افزود: با تقویت و به روز رسانی سامانه ۰۹۶۲۸ که الان به دو زبان انگلیسی و فارسی و به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس است، سعی داریم تا از این طریق کاستی‌هایی را که گردشگران از مراکز اقامتی و گردشگری دارند با ما مطرح کنند و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *