پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

اشتغال ۲ هزار نفری در حوزه صنایع دستی جنوب غربی تهران

سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم در جنوب غرب تهران بیش از ۲ هزار فرصت شغلی برای علاقه مندان و فعالان حوزه صنایع دستی ایجاد کرده و هم اکنون ۲۱ کارگاه در این سه شهرستان فعال است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جنوب غرب تهران گفت: ۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌ دستی در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم مشغول به‌‌کار شده و ۲۱ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان‌ها فعال هستند.

حمید کریمی، با اشاره به ایجاد بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان صنایع‌دستی اظهار داشت: در حوزه صنایع‌دستی مجوز مشاغل خانگی، تولیدات کارگاهی و کارت صنایع‌دستی با محوریت شناسایی، آموزش، ساماندهی، صدور پروانه، فعالیت، تسهیلات و عرضه محصولات به علاقه‌مندان ارائه شده است.

وی به صدور یک هزار و ۹۰ مجوز در حوزه صنایع‌دستی در سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت مواد اولیه تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان‌های جنوب غرب نتوانسته است کارگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جنوب غربی استان تهران با اشاره به وجود دو بازارچه دائمی محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی در اسلامشهر و رباط‌کریم تصریح کرد: نمایشگاه و بازارچه‌های فصلی و دائمی محصولات صنایع‌دستی رونق خوبی داشته است و به‌زودی یک بازارچه دائمی در شهرستان بهارستان ایجاد خواهد شد.

کریمی به تولید ۵ نوع صنایع‌دستی در جنوب غربی استان تهران اشاره کرد و گفت: هم‌جوشی شیشه، محصولات چرمی و چوبی، نگارگری و سفال از صنایع‌دستی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم و پر فروش هستند که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی صادر و ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران به دلیل نزدیکی به فرودگاه امام خمینی (ره) و حضور تورها و توریست‌های خارجی موجب تبادل خوب فرهنگی و صنایع‌دستی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *