س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

اصفهان؛ نماد ایران در ذهن مردم رومانی

سفیر رومانی در ایران استان اصفهان را به خاطر آثار باستانی بسیاری که دارد، به عنوان نماد ایران در ذهن مردم کشور رومانی عنوان کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سفیر رومانی در ایران با بیان اینکه اصفهان در رومانی شناخته شده و معروف است خواستار معرفی جواهرات و آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی شهر اصفهان از طریق گسترش روابط توریستی و گردشگری بین دو کشور شد و گفت: اصفهان، اولین شهری است که مردم رومانی با شنیدن نام ایران به خاطر می‌آورند.

میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در دیدار با استاندار اصفهان ضمن قدردانی از مهمانوازی و همکاری در این سفر اظهار داشت: روابط دیپلماسی بین رومانی و ایران خوب است و ما نیز به دنبال گسترش روابط این دو شهر یاش و اصفهان هستیم و این قبیل دیدارها می‌تواند به تعمیق روابط ایران و رومانی در زمینه‌های مختلف بخصوص در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بیانجامد.

وی با ابراز رضایت از همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی ایران و رومانی گفت: به دنبال ارتباطات و دوستی‌های گسترده‌تری بین استانداری‌های اصفهان و یاش هستیم.

گرکو با بیان اینکه اصفهان در  رومانی شناخته شده و معروف است خواستار معرفی جواهرات و آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی شهر اصفهان از طریق گسترش روابط توریستی و گردشگری بین دو کشور شد و گفت: اصفهان، اولین شهری است که  مردم رومانی با شنیدن نام ایران به خاطر می‌آورند.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این دیدار با مرور سابقه ۱۲۰ ساله روابط رسمی و دیپلماتیک ایران و رومانی، یادآور شد: در دوران طولانی این ارتباط با همدلی و در سطح قابل قبولی پیشرفته است و ظرفیت‌هایی برای افزایش مبادلات بین ایران و رومانی نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به خواهر خواندگی یاش و اصفهان، آن را ابزاری توانمند برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: با تعریف و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند آموزشی و فرهنگی و ورزشی می‌توانیم زمینه همکاری دو کشور را بیش از پیش افزایش دهیم و از برخی زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته به طور شایسته‌تری استفاده کنیم.

مرتضوی افزود: این دیدارها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور موثر باشد و بسترهای همکاری دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار اصفهان بر همکاری های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو و گردشگری بین یاش، بخارست و اصفهان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر موزه شناخته شده در سطح جهان و شهر صنایع دستی جهان است می‌توانیم میزبان تورگردان‌های کشور رومانی در اصفهان باشیم و همچنین تور گردان های اصفهان در رومانی فعالیت کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی مهم ایران است و می‌تواند نیازهای اقتصادی رومانی را تامین کند بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین تجار و هنرمندان و صنعتگران اصفهان و یاش و بخارست تاکید و تصریح کرد: همکاری های ورزشی خصوصاً فوتبال می‌تواند زمینه ساز همکاری های گسترده‌تری بین دو کشور باشد و از حضور باشگاههای رومانی در اصفهان استقبال می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *